[cat] Mitjançant aquest treball de fi de grau (TFG), es pretén donar a conèixer la importància de la
música en el desenvolupament cognitiu dels nins i nines, presentant una proposta educativa:
crear cançons amb contingut curricular per millorar l'aprenentatge dels alumnes. Al marc
teòric es reflecteixen diverses teories de pedagogs que sustenten que la música fomenta i
millora l'aprenentatge. Es presenten estudis i bones pràctiques d'altres docents que, mitjançant
el seu treball, han demostrat que utilitzant la música dins l'aula s'ha aconseguit millorar la
capacitat cognitiva dels alumnes. A més, s'ha tingut l'oportunitat de realitzar una entrevista a
una docent que fa servir la música com a recurs didàctic a l'aula. La proposta educativa
consisteix a fer que els alumnes crearan cançons amb el contingut curricular de totes les àrees,
per facilitar l'aprenentatge d'aquests.
[eng] Through this final degree project (TFG), it is intended to publicize the importance of music in
the cognitive development of children, presenting an educational proposal: creating songs with
curricular content to improve the learning of students. The theoretical framework reflects
various theories of pedagogues that argue that music promotes and improves learning. Studies
and good practices are presented by other teachers who, through their work, have shown that
using music in the classroom has managed to improve the cognitive capacity of students. In
addition, there has been the opportunity to interview a teacher who uses music as a didactic
resource in the classroom. The educational proposal consists of making students create songs
with the curricular content of all areas, to facilitate their learning.