[cat] L'educació és un dret que pertany a tots els infants, independentment de les
circumstàncies que els envolten. És per això que la Pedagogia Hospitalària té per objectiu
protegir aquest dret dels infants i joves que per qüestions de salut no poden assistir a la
seva aula de referència. La finalitat d’aquest treball de fi de grau és realitzar una revisió
sistemàtica de la literatura en el camp de la Pedagogia Hospitalària. A partir de l'anàlisi de
17 fonts documentals es presenta el valor i la importància de la Pedagogia Hospitalària, es
posa en relleu el seu paper en la protecció dels drets dels infants, s'identifiquen les barreres
en la formació docent respecte a aquesta disciplina i s'exposa la necessitat de professorat
competent que vetlli pels principis i fonaments de l'educació inclusiva.
[eng] Education is a right that belongs to all children, regardless of their
circumstances. That is why Hospital Pedagogy aims to protect this right of children and
young people who, for health reasons, are unable to attend their classrooms. The aim of this
academic work is to carry out a systematic review of the literature in the field of Hospital
Pedagogy. Based on the analysis of 17 documentary sources, the value and importance of
hospital education is presented, its role in the protection of children's rights is highlighted,
barriers in teacher training in this discipline are identified and the need for competent
teachers to uphold the principles and basics of inclusive education is presented.