[cat] Actualment, la llengua anglesa destaca per ser la lingua franca, és a dir, d’ús
internacional, exercint un paper fonamental pel que fa a la comunicació global, els negocis, la
ciència i la investigació, d’entre altres àmbits. És per aquesta raó que el foment per dominar
aquest idioma va creixent en l’àmbit educatiu. La motivació per treballar l'anglès des d'una
edat primerenca és de cada vegada més evident, ja que els mestres són conscients que ofereix
als infants tant avantatges acadèmiques significatives com habilitats pel seu futur
professional. Aprofitar els recursos que poden oferir les Tecnologies de la Informació i
Comunicació - referenciades a partir d’ara com a TIC - per millorar i facilitar aquest
aprenentatge a les aules de primària sembla una opció idònia, ja que pot generar molts de
beneficis relacionats amb la gestió de les sessions, els recursos o materials digitals
disponibles i la immersió efectiva i motivadora pel procés d’aprenentatge de l'idioma, tant
pels alumnes com pels docents.
Els objectius principals d’aquest treball se centren a dur a terme una recerca exhaustiva de la
literatura existent que giri entorn de la temàtica proposada (els beneficis de les TIC per
aprendre ESL - English as a Second Language - a aules de primària) per tal de contrastar
distintes opinions i analitzar la informació per arribar al coneixement sobre quins són
realment aquests beneficis dels quals es parla i com els docents en poden fer ús. Un altre
objectiu d’aquest treball és analitzar si l'associació de l’aprenentatge d’anglès i les TIC és un
tema freqüentment investigat o si, per contra, s’hauria de considerar ampliar la literatura
d’aquest tema per tenir més informació sòlida i concisa en un futur.
[eng] Nowadays, English stands out as the lingua franca, that is to say, the language of international
use, playing a fundamental role in global communication, business, science and research,
among other areas. It is for this reason that the promotion of mastery of this language is
growing in the educational sphere. The motivation to work with English from an early age is
increasingly evident, as teachers are aware that it offers children both significant academic
advantages and skills for their professional future. Taking advantage of the resources that
Information and Communication Technologies - now referred to as ICT - can offer to
improve and facilitate this learning in primary school classrooms seems an ideal option, as it
can generate many benefits related to the management of the sessions, the digital resources or
materials available and the effective and motivating immersion in the language learning
process, both for students and teachers.
The main objectives of this paper focus on carrying out an exhaustive search of the existing
literature on the proposed topic (the benefits of ICT for learning ESL in primary school
classrooms) in order to contrast different opinions and analyze the information to arrive at
knowledge about what these benefits are really being talked about and how teachers can
make use of them. A further aim of this paper is to analyze whether the association of English
language learning and ICT is a frequently researched topic or whether, on the contrary,
consideration should be given to expanding the literature on this topic in order to have more
solid and concise information in the future.