[cat] El present treball de final de grau analitza les observacions recollides mitjançant una rúbrica i les respostes a una enquesta de dades personals, antropomètriques i de l’escala d’autoestima de Rosenberg dels estudiants de sisè de primària del CEIP Norai. L’alumnat destaca per un alt nivell de compromís i competició, juntament amb una variabilitat de personalitats. A més, s'observa la importància de promoure una competitivitat saludable i una gestió emocional eficaç. La puntuació total d'autoestima mitjana dels estudiants se situa en 31, indicant una autoestima adequada, tot i que hi ha infants que la tenen baixa. A partir d'aquestes conclusions, s'argumenta la necessitat de dissenyar una proposta intervenció educativa que combini activitats esportives amb l'exploració emocional i la reflexió, amb l'objectiu de millorar l’autoestima d’aquells que estan per davall la recomanada i preparar-los per a una vida activa i saludable, tant físicament com emocionalment.
[eng] The present final degree project analyses the observations collected through a rubric and the responses to a survey of personal, anthropometric and Rosenberg's self-esteem scale of the sixth year primary school students of CEIP Norai. The students stand out for a high level of commitment and competition, together with a variability of personalities. In addition, the importance of promoting healthy competitiveness and effective emotional management is observed. The average total student self-esteem score is 31, indicating an adequate self-esteem. Nevertheless, some students have low self-esteem. Based on these conclusions, the need to design an educational intervention that combines sports activities with emotional exploration and reflection is argued, with the aim of improving the self-esteem of those who are below the recommended level and preparing them for an active and healthy life, both physically and emotionally.