Les rondalles mallorquines en l’educació primària i la seva proposta didàctica a les aules de Mallorca

Show simple item record

dc.contributor Díaz Vicedo, Noèlia
dc.contributor.author González Medina, Jesús
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-14T12:46:35Z
dc.date.available 2025-04-14T12:46:35Z
dc.date.issued 2025-04-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170003
dc.description.abstract [cat] El present treball de fi de grau tracta el tema de les Rondalles Mallorquines, concretament a l’Educació Primària, des del punt de vista docent i com es podrien desenvolupar diverses en l’àmbit acadèmic. Per aquest motiu, la primera part d’aquest treball serà totalment teòrica, dedicada a la recerca d’informació sobre les diferents qüestions i aspectes que es volen desenvolupar. La segona part d’aquest treball serà relacionar tota aquesta informació aplicada dins les aules d’Educació Primària en diferents àrees d’aquesta, cercant els valors culturals i identitaris, tant com valors lingüístics, on dins aquests es poden desenvolupar aspectes com la creativitat i la imaginació, en format de proposta didàctica. A més, es cerca la total importància de les Rondalles Mallorquines en aquesta etapa fonamental de l’aprenentatge. Els motius pel qual s’ha desenvolupat aquest Treball Final de Grau són les següents: conèixer la influència positiva que les rondalles, a partir d’una d’elles, pot tenir des de la seva lectura i la seva oralitat, desenvolupant aspectes socials i acadèmics que perduraran de per vida dins el propi alumnat. Per això, com a futurs docents, s’ha de tenir la responsabilitat de familiaritzar els infants amb la rica cultura i literatura de Mallorca per tal de preservar-la de la seva completa desaparició. Sabent què les rondalles són un element essencial del patrimoni cultural mallorquí, tenen un impacte social gràcies a la seva transmissió de diferents aspectes, com valors, emocions, així com una mena d'identificació social i un sentiment d’identitat cultural, aquest treball vol apropar a les pròximes generacions la importància d’aquestes dins la nostra llengua. Es treballaran aspectes de desenvolupament de les rondalles a partir de diferents estratègies textuals, les quals poden arribar a ajudar a què el propi alumnat d’Educació Primària, pugui entendre i desenvolupar els diferents termes arrelats a aquestes. ca
dc.description.abstract [eng] This final project deals with the topic of Rondalles Mallorquines, specifically in Primary Education, from a teaching point of view and how several could be developed in the academic field. For this reason, the first part of this work will be completely theoretical, dedicated to the search for information on the different issues and aspects that we want to develop. The second part of this work will be to relate all this information applied in the classrooms of Primary Education in different areas of it, looking for cultural and identity values, as well as linguistic values, where aspects such as creativity and imagination can be developed within them, in format of didactic proposal. In addition, the full importance of the Rondalles Mallorquines is sought in this fundamental stage of learning. The reasons why this Final Degree Project has been developed are the following: to know the positive influence that the rondalles, from one of them, can have from their reading and their orality, developing social and academic aspects that will last for life within the students themselves. For this reason, as future teachers, it is necessary to have the responsibility to familiarize children with the rich culture and literature of Mallorca in order to preserve it from its complete disappearance. Knowing that rondalles are an essential element of Mallorcan cultural heritage, they have a social impact thanks to their transmission of different aspects, such as values, emotions, as well as a kind of social identification and a feeling of cultural identity, this work wants to bring to the next generations the importance of these within our language. We will work on development aspects of the rondalles based on different textual strategies, which can help the students of Primary Education themselves to understand and develop the different terms rooted in them. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 39 - Etnologia. Etnografia. Folklore ca
dc.subject.other Rondalles Mallorquines ca
dc.subject.other Antoni Maria Alcover ca
dc.subject.other Docents ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.title Les rondalles mallorquines en l’educació primària i la seva proposta didàctica a les aules de Mallorca ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics