[cat] En el següent Treball de Fi de grau es fa un recull de diferents metodologies utilitzades per
treballar la suma i la resta a les aules de primària. Es consideren diverses estratègies, jocs i
activitats lúdiques o l’ús de material manipulatiu. A més, es discuteix l’ús de calculadores
com a eina complementària en el procés d’aprenentatge. El treball també inclou una
investigació de l’estat actual a dues escoles, identificant les pràctiques més efectives i les
dificultats més comunes. Finalment, també conté una proposta de millora de les mancances
i debilitats trobades a ambdós centres. Aquesta proposta inclou recomanacions que es
podrien introduir per tal de millorar el procés d’ensenyament - aprenentatge.
[spa] En el siguiente Trabajo de Fin de grado se hace una recopilación de diferentes
metodologías utilizadas para trabajar la suma y la resta en las aulas de primaria. Se
consideran varias estrategias, juegos y actividades lúdicas o el uso de material
manipulativo. Además, se discute el uso de calculadoras como herramienta complementaria
en el proceso de aprendizaje. El trabajo también incluye una investigación del estado actual
a dos centros educativos, identificando las prácticas más efectivas y las dificultades más
comunes. Finalmente, también contiene una propuesta de mejora de las carencias y
debilidades encontradas en ambos centros. Esta propuesta incluye recomendaciones que
se podrían introducir para mejorar el proceso de enseñanza - aprendizaje.
[eng] In the following Final Degree Project, a collection of different methodologies used to work on
the sum and the rest in the primary classrooms is made. Various strategies, games and
recreational activities or the use of manipulative material are considered. In addition, the use
of calculators as a complementary tool in the learning process is discussed. The work also
includes an investigation of the current state in two schools, identifying the most effective
practices and the most common difficulties. Finally, it also contains a proposal to improve the
shortcomings and weaknesses found in both centers. This proposal includes
recommendations that could be introduced in order to improve the teaching-learning
process.