| dc.contributor | Ruiz Aguilera, Daniel | |
| dc.contributor.author | Martí Rotger, Joana Maria | |
| dc.date | 2024 | |
| dc.date.accessioned | 2025-04-16T09:54:45Z | |
| dc.date.available | 2025-04-16T09:54:45Z | |
| dc.date.issued | 2025-04-16 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/170028 | |
| dc.description.abstract | [cat] En el següent Treball de Fi de grau es fa un recull de diferents metodologies utilitzades per treballar la suma i la resta a les aules de primària. Es consideren diverses estratègies, jocs i activitats lúdiques o l’ús de material manipulatiu. A més, es discuteix l’ús de calculadores com a eina complementària en el procés d’aprenentatge. El treball també inclou una investigació de l’estat actual a dues escoles, identificant les pràctiques més efectives i les dificultats més comunes. Finalment, també conté una proposta de millora de les mancances i debilitats trobades a ambdós centres. Aquesta proposta inclou recomanacions que es podrien introduir per tal de millorar el procés d’ensenyament - aprenentatge. | ca |
| dc.description.abstract | [spa] En el siguiente Trabajo de Fin de grado se hace una recopilación de diferentes metodologías utilizadas para trabajar la suma y la resta en las aulas de primaria. Se consideran varias estrategias, juegos y actividades lúdicas o el uso de material manipulativo. Además, se discute el uso de calculadoras como herramienta complementaria en el proceso de aprendizaje. El trabajo también incluye una investigación del estado actual a dos centros educativos, identificando las prácticas más efectivas y las dificultades más comunes. Finalmente, también contiene una propuesta de mejora de las carencias y debilidades encontradas en ambos centros. Esta propuesta incluye recomendaciones que se podrían introducir para mejorar el proceso de enseñanza - aprendizaje. | ca |
| dc.description.abstract | [eng] In the following Final Degree Project, a collection of different methodologies used to work on the sum and the rest in the primary classrooms is made. Various strategies, games and recreational activities or the use of manipulative material are considered. In addition, the use of calculators as a complementary tool in the learning process is discussed. The work also includes an investigation of the current state in two schools, identifying the most effective practices and the most common difficulties. Finally, it also contains a proposal to improve the shortcomings and weaknesses found in both centers. This proposal includes recommendations that could be introduced in order to improve the teaching-learning process. | ca |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.subject | 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure | ca |
| dc.subject | 373 - Ensenyament primari i secundari | ca |
| dc.subject.other | Estratègies | ca |
| dc.subject.other | Suma | ca |
| dc.subject.other | Resta | ca |
| dc.subject.other | Material manipulatiu | ca |
| dc.subject.other | Càlcul mental | ca |
| dc.subject.other | Calculadora | ca |
| dc.subject.other | Jocs | ca |
| dc.title | La suma i la resta a primària | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
| dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/closedAccess |