La suma i la resta a primària

Show simple item record

dc.contributor Ruiz Aguilera, Daniel
dc.contributor.author Martí Rotger, Joana Maria
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-16T09:54:45Z
dc.date.available 2025-04-16T09:54:45Z
dc.date.issued 2025-04-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170028
dc.description.abstract [cat] En el següent Treball de Fi de grau es fa un recull de diferents metodologies utilitzades per treballar la suma i la resta a les aules de primària. Es consideren diverses estratègies, jocs i activitats lúdiques o l’ús de material manipulatiu. A més, es discuteix l’ús de calculadores com a eina complementària en el procés d’aprenentatge. El treball també inclou una investigació de l’estat actual a dues escoles, identificant les pràctiques més efectives i les dificultats més comunes. Finalment, també conté una proposta de millora de les mancances i debilitats trobades a ambdós centres. Aquesta proposta inclou recomanacions que es podrien introduir per tal de millorar el procés d’ensenyament - aprenentatge. ca
dc.description.abstract [spa] En el siguiente Trabajo de Fin de grado se hace una recopilación de diferentes metodologías utilizadas para trabajar la suma y la resta en las aulas de primaria. Se consideran varias estrategias, juegos y actividades lúdicas o el uso de material manipulativo. Además, se discute el uso de calculadoras como herramienta complementaria en el proceso de aprendizaje. El trabajo también incluye una investigación del estado actual a dos centros educativos, identificando las prácticas más efectivas y las dificultades más comunes. Finalmente, también contiene una propuesta de mejora de las carencias y debilidades encontradas en ambos centros. Esta propuesta incluye recomendaciones que se podrían introducir para mejorar el proceso de enseñanza - aprendizaje. ca
dc.description.abstract [eng] In the following Final Degree Project, a collection of different methodologies used to work on the sum and the rest in the primary classrooms is made. Various strategies, games and recreational activities or the use of manipulative material are considered. In addition, the use of calculators as a complementary tool in the learning process is discussed. The work also includes an investigation of the current state in two schools, identifying the most effective practices and the most common difficulties. Finally, it also contains a proposal to improve the shortcomings and weaknesses found in both centers. This proposal includes recommendations that could be introduced in order to improve the teaching-learning process. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Estratègies ca
dc.subject.other Suma ca
dc.subject.other Resta ca
dc.subject.other Material manipulatiu ca
dc.subject.other Càlcul mental ca
dc.subject.other Calculadora ca
dc.subject.other Jocs ca
dc.title La suma i la resta a primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics