[cat] El sistema educatiu actual està passant per una etapa de canvis metodològics, deixant enrere
els tradicionals i introduint-ne d’altres més innovadors. Aquesta metodologia se centra en les
motivacions i interessos dels infants, dels quals parteix, i a partir d’aquí es planifica la
pràctica educativa a dur a terme. Però què podem fer els i les docents perquè els nostres
alumnes s’engresquin amb la tasca? En aquest cas, es planteja la possibilitat d’usar els jocs
com un recurs educatiu i un facilitador de l’aprenentatge dins les aules d’educació primària,
concretament a l’assignatura de matemàtiques. Aquesta idea sorgeix de la necessitat de
presentar els continguts i estratègies matemàtiques en un context més proper i divertit pels
infants, de manera que entenguin les relacions existents entre l’assignatura i els problemes o
situacions de la vida quotidiana, així com la utilitat de les matemàtiques en diferents
escenaris.
[eng] The current education system is going through a stage of methodological changes, leaving
behind traditional ones and introducing more innovative ones. This methodology focuses on
the motivations and interests of the children, from which it starts, and from there the
educational practice to be carried out is planned. But what can teachers do to get our students
excited about the task? In this case, the possibility of using games as an educational resource
and a facilitator of learning in primary education classrooms, specifically in the subject of
mathematics, is considered. This idea arises from the need to present mathematical content
and strategies in a context that is closer and more fun for children, so that they understand the
existing relationships between the subject and the problems or situations of everyday life, as
well as the usefulness of mathematics in different scenarios.