[cat] Aquest treball de fi de grau està basat en el mindfulness, té com a objectiu principal
investigar la relació amb la tasca de les emocions a l’aula. Com a introducció i
ampliació dels coneixements del tema, primer de tot s’ha explicat el concepte i els
orígens; components claus del mindfulness i els beneficis que ens duu la seva pràctica
amb la finalitat d’ampliar sobre el tema. Posteriorment, s’ha fet una recopilació dels
beneficis que suposa per l’alumnat la pràctica del mindfulness i quins programes
educatius s’hi apliquen a Espanya i en el context internacional.
Una vegada dut a terme el recull d’informació, s’ha realitzat una revisió bibliogràfica de
12 articles, amb aquesta investigació es pretén analitzar com afecta el mindfulness i les
emocions dins de les aules. La revisió està constituïda d’objectius, metodologia,
resultats, discussió i conclusions.
[eng] This thesis is based on mindfulness, its main objective is to investigate the relationship
with the task of emotions in the classroom. As an introduction and expansion of the
knowledge of the subject, first of all I have explained the concept and origins, the key
components of mindfulness and the benefits that its practice brings us in order to
expand on the subject. Subsequently, a compilation has been made of the benefits that
the practice of mindfulness brings to students and which educational programs apply to
it in Spain and in the international context.
Once the information has been gathered, a bibliographic review of 12 articles has been
carried out, with this research the aim is to analyze how it affects mindfulness and
emotions in classrooms. The review consists of objectives, methodology, results,
discussion and conclusions.