Els Desastres de Francisco de Goya: com parlar de la guerra, la por i el dol a l'escola primària

Show simple item record

dc.contributor Capellà Simó, Pere
dc.contributor.author Caldentey Jordà, Marta
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-05-15T07:15:22Z
dc.date.available 2025-05-15T07:15:22Z
dc.date.issued 2025-05-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170210
dc.description.abstract [cat] Sovint sembla que es té un cert rebuig a explicar històries desagradables i altament impactants, com són les guerres, als infants. Sense posar en dubte que el discurs s’hagi d’adequar a les distintes edats dels infants, parlar de por i mort a l’escola és igual d’important que aprendre a gestionar la ira i la frustració, per exemple. D’acord amb això, l’objectiu principal d’aquest treball és fer una anàlisi dels Desastres de la guerra de Goya amb la finalitat de traslladar-ho a l’Educació Primària per abordar l’exploració d’emocions com la por i el procés del dol. Els docents som un dels principals referents dels infants en edats escolars i no els hauríem d’amagar aquest tipus de fets i temàtiques, que sovint són considerats tabú. Per això, es fa una proposta didàctica versàtil i transversal amb les assignatures de ciències socials, plàstica i valors. Per dur a terme el present treball, s’ha realitzat una exhaustiva recerca bibliogràfica sobre Goya, el pintor, el seu context històric i els seus gravats, en concret els Desastres de la guerra. A més, també s’ha realitzat una recerca sobre els beneficis de tractar aquestes temes més delicats, així com el dol, la por i la mort, a les aules d’Educació Primària. ca
dc.description.abstract [eng] There often seems that there is a certain refusal to tell unpleasant and highly shocking stories, such as wars, to children. Without doubting that the discourse should be adapted to the different ages of children, talking about fear and death at school is just as important as learning to manage anger and frustration, for example. Accordingly, the main objective of this work is to make an analysis of Goya’s Desastres de la guerra in order to transfer it to Primary Education to address the exploration of emotions such as fear and the grief process. Teachers are one of the main references of school-age children and we should not hide from them these types of facts and topics, which are often considered taboo. For this reason, a versatile and transversal didactic proposal is made with the subjects of social sciences, plastic arts and values. To carry out this work, an exhaustive bibliographic search has been carried out on Goya, the painter, his historical context and his engravings, specifically the Desastres de la guerra. In addition, research has also been carried out on the benefits of dealing with these more delicate issues, as well as grief, fear and death, in primary education classrooms. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Guerra ca
dc.subject.other Gravats ca
dc.subject.other Goya ca
dc.subject.other Por ca
dc.subject.other Mort ca
dc.subject.other Dol ca
dc.subject.other War ca
dc.subject.other Engravings ca
dc.subject.other Goya ca
dc.subject.other Fear ca
dc.subject.other Death ca
dc.subject.other Mourning ca
dc.title Els Desastres de Francisco de Goya: com parlar de la guerra, la por i el dol a l'escola primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics