Adaptació de jocs de taula tradicionals per a l'aprenentatge del càlcul mental: proposta d'intervenció implementada a l'aula de 6è d'Educació Primària

Show simple item record

dc.contributor Rotger Garcia, Lucia
dc.contributor.author Reynes Fiol, Marta
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-06-16T07:31:26Z
dc.date.available 2025-06-16T07:31:26Z
dc.date.issued 2025-06-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170443
dc.description.abstract [cat] La societat, en general, separa el joc de l’aprenentatge i aquesta divisió es fa molt més evident si ens referim a l’àrea de les matemàtiques. Aprendre matemàtiques a través del joc durant els anys d’escolarització pot ser una estratègia molt valuosa per afavorir al desenvolupament d’actituds posteriors. Una de les premisses del treball és partir de jocs de taula tradicionals, però diferents del bingo, el dominó o el parxís, ampliant així el ventall de possibilitats i recursos. En el present document es vol comprovar la idoneïtat del joc de taula l’Oca Matemàtica que, sense perdre el component lúdic contribueix al desenvolupament de la competència matemàtica per part de l’alumnat. Particularment, tracta les operacions aritmètiques bàsiques des d’una perspectiva analítica i, també, pràctica i ho fa a través d’altres jocs de taula tradicionals que necessiten el càlcul mental per ser resolts. El mètode utilitzat en la intervenció s’ha basat en la recollida de dades a través de l’observació i un petit qüestionari contestat pels participants. Els resultats obtinguts són altament satisfactoris i apunten a la utilització del recurs per aprendre, repassar o estudiar les operacions aritmètiques bàsiques matemàtiques. ca
dc.description.abstract [eng] Society, in general, separates playing from learning, and this division becomes even more evident when referring to the area of mathematics. Learning mathematics through games during school years can be a very valuable strategy to foster the development of future attitudes. One of the premises of this work is to start with traditional board games, but different from bingo, dominoes, or parcheesi, thereby expanding the range of possibilities and resources. This document aims to verify the suitability of the board game "Mathematical Goose" which, without losing its playful component, contributes to the development of the students’ mathematical competence. Specifically, it addresses basic arithmetic operations from both an analytical and practical perspective, using other traditional board games that require mental calculation to be solved. The method used in the intervention was based on data collection through observation and a small questionnaire answered by the participants. The results obtained are highly satisfactory and suggest the use of this resource to learn, review, or study basic arithmetic operations. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Càlcul mental ca
dc.subject.other Operacions aritmètiques ca
dc.subject.other Jocs de taula ca
dc.subject.other Aprenentatge basat en jocs ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.title Adaptació de jocs de taula tradicionals per a l'aprenentatge del càlcul mental: proposta d'intervenció implementada a l'aula de 6è d'Educació Primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics