[cat] Amb el present Treball de Fi de Grau es pretén donar visió i sentit a les
metodologies físicament actives implementades dins l'aula. Per tal que es pugui arribar a
prendre consciència dels seus beneficis i, sobretot, de com influencien a la motivació
intrínseca del nostre alumnat durant l'etapa d'escolarització en educació primària, es
farà una recerca detallada dels diferents aspectes rellevants associats a aquestes
metodologies.
El marc teòric del treball, s'estudia i s'argumenta l'evolució del sistema educatiu,
des de l'educació tradicional centrada en l'aprenentatge mecànic i memorístic fins als
mètodes actuals, cada vegada més innovadors i dinàmics que fomenten un aprenentatge
experiencial i actiu. A més, veurem com es ressalta la importància de la motivació en
aquest context, definint-la com la força que impulsa els alumnes a dur a terme activitats
cognitives per aconseguir metes educatives.
Seguidament, es presentaran una sèrie de propostes d'activitats que integren les
metodologies físicament actives en l'aprenentatge quotidià dels nens i nenes, per tal de
donar-ne a conèixer exemples per a totes les àrees de les assignatures troncals.
D'aquesta manera, el que es vol aconseguir principalment, és encoratjar als
docents a implementar aquestes metodologies, que encara no estan prou
desenvolupades en el nostre sistema educatiu actual a causa de la manca d'informació
que hi ha i de la poca visualització que se’ls dona. També s’espera poder mostrar als
mestres i a les famílies tots els beneficis que aquestes metodologies poden aportar al
seu alumnat en diversos aspectes.
[eng] With this Final Degree Project, it is intended to give vision and meaning to the
physically active methodologies implemented in the classroom. In order to become aware of
its benefits and, above all, of how they influence the intrinsic motivation of our students
during the stage of primary schooling, a detailed research will be carried out on the different
relevant aspects associated with these methodologies.
The theoretical framework of the work, the evolution of the educational system is
studied and argued, from traditional education focused on mechanical and memoristic
learning to current methods, increasingly innovative and dynamic that promote experiential
and active learning. In addition, we will see how the importance of motivation is highlighted
in this context, defining it as the force that drives students to carry out cognitive activities to
achieve educational goals.
Next, a series of activities will be presented that integrate physically active
methodologies in the daily learning of children, in order to present examples for all areas of
the core subjects.
In this way, what we want to achieve mainly is to encourage teachers to implement
these methodologies, which are not yet sufficiently developed in our current education system
due to the lack of information and the lack of visualization given to them. It is also expected
to be able to show teachers and families all the benefits that these methodologies can bring to
their students in various aspects.