La millora de la motivació mitjançant metodologies físicament actives en educació primària

Show simple item record

dc.contributor Cardona Costa, Catalina
dc.contributor.author Martínez Riera, Andrea
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-06-16T08:22:37Z
dc.date.available 2025-06-16T08:22:37Z
dc.date.issued 2025-06-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170445
dc.description.abstract [cat] Amb el present Treball de Fi de Grau es pretén donar visió i sentit a les metodologies físicament actives implementades dins l'aula. Per tal que es pugui arribar a prendre consciència dels seus beneficis i, sobretot, de com influencien a la motivació intrínseca del nostre alumnat durant l'etapa d'escolarització en educació primària, es farà una recerca detallada dels diferents aspectes rellevants associats a aquestes metodologies. El marc teòric del treball, s'estudia i s'argumenta l'evolució del sistema educatiu, des de l'educació tradicional centrada en l'aprenentatge mecànic i memorístic fins als mètodes actuals, cada vegada més innovadors i dinàmics que fomenten un aprenentatge experiencial i actiu. A més, veurem com es ressalta la importància de la motivació en aquest context, definint-la com la força que impulsa els alumnes a dur a terme activitats cognitives per aconseguir metes educatives. Seguidament, es presentaran una sèrie de propostes d'activitats que integren les metodologies físicament actives en l'aprenentatge quotidià dels nens i nenes, per tal de donar-ne a conèixer exemples per a totes les àrees de les assignatures troncals. D'aquesta manera, el que es vol aconseguir principalment, és encoratjar als docents a implementar aquestes metodologies, que encara no estan prou desenvolupades en el nostre sistema educatiu actual a causa de la manca d'informació que hi ha i de la poca visualització que se’ls dona. També s’espera poder mostrar als mestres i a les famílies tots els beneficis que aquestes metodologies poden aportar al seu alumnat en diversos aspectes. ca
dc.description.abstract [eng] With this Final Degree Project, it is intended to give vision and meaning to the physically active methodologies implemented in the classroom. In order to become aware of its benefits and, above all, of how they influence the intrinsic motivation of our students during the stage of primary schooling, a detailed research will be carried out on the different relevant aspects associated with these methodologies. The theoretical framework of the work, the evolution of the educational system is studied and argued, from traditional education focused on mechanical and memoristic learning to current methods, increasingly innovative and dynamic that promote experiential and active learning. In addition, we will see how the importance of motivation is highlighted in this context, defining it as the force that drives students to carry out cognitive activities to achieve educational goals. Next, a series of activities will be presented that integrate physically active methodologies in the daily learning of children, in order to present examples for all areas of the core subjects. In this way, what we want to achieve mainly is to encourage teachers to implement these methodologies, which are not yet sufficiently developed in our current education system due to the lack of information and the lack of visualization given to them. It is also expected to be able to show teachers and families all the benefits that these methodologies can bring to their students in various aspects. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Motivació ca
dc.subject.other Activitat física ca
dc.subject.other Rendiment acadèmic ca
dc.subject.other Benefici ca
dc.subject.other Alumnat ca
dc.subject.other Physically active methodologies ca
dc.subject.other Intrinsic motivation ca
dc.subject.other Primary Education ca
dc.subject.other Active learning ca
dc.subject.other Educational benefits ca
dc.title La millora de la motivació mitjançant metodologies físicament actives en educació primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics