[cat] El treball se centra en millorar les habilitats matemàtiques dels estudiants de
primària mitjançant la resolució de problemes, reconeixent la importància de les
matemàtiques en la vida quotidiana i la rellevància de la resolució de problemes per al
desenvolupament del pensament crític. S'implementa una activitat basada en problemes
adaptats de la pàgina web nrich, que ofereix diversos nivells per permetre la participació
de tots els infants, independentment del seu nivell acadèmic. Això implica proporcionar
variants per als estudiants amb dificultats matemàtiques i desafiaments addicionals per
als més avançats. Els resultats de l'estudi mostren una millora significativa en les habilitats
matemàtiques dels estudiants, amb un 78% millorant o mantenint els seus resultats en la
primera activitat i un 33% progressant en la segona. Tot i que una part dels infants va
necessitar suport docent al principi, un 67% va mostrar més autonomia amb el temps,
indicant que les activitats van ser efectives per fomentar la independència en
l'aprenentatge. Cal remarcar que les observacions sobre el treball cooperatiu i l'ús del
vocabulari matemàtic col·loquial apunten a àrees de millora, suggerint fomentar més
col·laboració i una millor integració del vocabulari tècnic.
[eng] The work focuses on improving primary school students' mathematical skills
through problem-solving, recognizing the importance of mathematics in daily life and the
relevance of problem-solving for developing critical thinking. An activity based on
problems adapted from the nrich website is implemented, offering various levels to allow
participation from all children, regardless of their academic level. This involves providing
variants for students with mathematical difficulties and additional challenges for the more
advanced ones. The study results show a significant improvement in students'
mathematical skills, with 78% improving or maintaining their results in the first activity
and 33% progressing in the second. Although some children initially needed teacher
support, 67% showed more autonomy over time, indicating that the activities were
effective in fostering independent learning. It should be noted that observations on
cooperative work and the use of colloquial mathematical vocabulary point to areas for
improvement, suggesting the need to foster more collaboration and better integration of
technical vocabulary.