Desafiaments matemàtics multinivell: creació, implementació i avaluació a l'aula d’un problema

Show simple item record

dc.contributor Ribera Puchades, Juan Miguel
dc.contributor.author Hurtado Serra, Sonia
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-06-16T08:45:22Z
dc.date.available 2025-06-16T08:45:22Z
dc.date.issued 2025-06-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170446
dc.description.abstract [cat] El treball se centra en millorar les habilitats matemàtiques dels estudiants de primària mitjançant la resolució de problemes, reconeixent la importància de les matemàtiques en la vida quotidiana i la rellevància de la resolució de problemes per al desenvolupament del pensament crític. S'implementa una activitat basada en problemes adaptats de la pàgina web nrich, que ofereix diversos nivells per permetre la participació de tots els infants, independentment del seu nivell acadèmic. Això implica proporcionar variants per als estudiants amb dificultats matemàtiques i desafiaments addicionals per als més avançats. Els resultats de l'estudi mostren una millora significativa en les habilitats matemàtiques dels estudiants, amb un 78% millorant o mantenint els seus resultats en la primera activitat i un 33% progressant en la segona. Tot i que una part dels infants va necessitar suport docent al principi, un 67% va mostrar més autonomia amb el temps, indicant que les activitats van ser efectives per fomentar la independència en l'aprenentatge. Cal remarcar que les observacions sobre el treball cooperatiu i l'ús del vocabulari matemàtic col·loquial apunten a àrees de millora, suggerint fomentar més col·laboració i una millor integració del vocabulari tècnic. ca
dc.description.abstract [eng] The work focuses on improving primary school students' mathematical skills through problem-solving, recognizing the importance of mathematics in daily life and the relevance of problem-solving for developing critical thinking. An activity based on problems adapted from the nrich website is implemented, offering various levels to allow participation from all children, regardless of their academic level. This involves providing variants for students with mathematical difficulties and additional challenges for the more advanced ones. The study results show a significant improvement in students' mathematical skills, with 78% improving or maintaining their results in the first activity and 33% progressing in the second. Although some children initially needed teacher support, 67% showed more autonomy over time, indicating that the activities were effective in fostering independent learning. It should be noted that observations on cooperative work and the use of colloquial mathematical vocabulary point to areas for improvement, suggesting the need to foster more collaboration and better integration of technical vocabulary. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Modificación de problemas ca
dc.subject.other Matemáticas ca
dc.subject.other Desigualdades ca
dc.subject.other Educación Primaria ca
dc.subject.other Resolución problemas ca
dc.subject.other Aula ca
dc.subject.other Problem modification ca
dc.subject.other Mathematics ca
dc.subject.other Inequalities ca
dc.subject.other Primary education ca
dc.subject.other Problem solving ca
dc.subject.other Classroom ca
dc.title Desafiaments matemàtics multinivell: creació, implementació i avaluació a l'aula d’un problema ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics