[cat] Aquest Treball de Fi de Grau es basa en la modalitat d’una planificació d’una
intervenció professional. En aquest treball es fa una recerca teòrica sobre l’Aprenentatge
Basat en el Joc. A més, es menciona quins avantatges té el joc a l’hora d’aprendre i fomentar
un aprenentatge constructivista i significatiu i, s’argumenta amb les idees i els punts de vista
d’alguns autors com Vigotski i Piaget. A partir d’aquesta recerca teòrica s’ha dut a terme una
intervenció educativa dins una aula de cinquè de primària on s’han treballat les matemàtiques
a partir del Monopoli Matemàtic Adaptat, un joc de taula, per saber si els alumnes poden
adquirir coneixement matemàtic i habilitats cognitives a través d’ell. Els resultats de la
intervenció han mostrat que la majoria dels alumnes va gaudir del joc i, a més, va aprendre.
La majoria opinen que els jocs de taula són una bona eina per aprendre matemàtiques.
[eng] This Final Degree Project is based on the planning of a professional intervention. In
this work, a theoretical research on play-based learning is carried out. It also mentions the
advantages of play when learning and promoting constructivist and meaningful learning, and
argues with the ideas and points of view of some authors such as Vigotski and Piaget. Based
on this theoretical research, an educational intervention has been carried out in a fifth grade
classroom where mathematics has been worked on using the Adapted Mathematical
Monopoly, a board game, in order to find out whether pupils can acquire mathematical
knowledge and cognitive skills through it. The results of the intervention have shown that
most of the pupils enjoyed the game and, in addition, they learned. Most of them think that
board games are a good tool for learning mathematics.