Matematicopoli, un recurs generar per a fomentar l’aprenentatge basat en el joc

Show simple item record

dc.contributor Ribera Puchades, Juan Miguel
dc.contributor.author García Luque, Maria
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-06-16T11:23:31Z
dc.date.available 2025-06-16T11:23:31Z
dc.date.issued 2025-06-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170452
dc.description.abstract [cat] Aquest Treball de Fi de Grau es basa en la modalitat d’una planificació d’una intervenció professional. En aquest treball es fa una recerca teòrica sobre l’Aprenentatge Basat en el Joc. A més, es menciona quins avantatges té el joc a l’hora d’aprendre i fomentar un aprenentatge constructivista i significatiu i, s’argumenta amb les idees i els punts de vista d’alguns autors com Vigotski i Piaget. A partir d’aquesta recerca teòrica s’ha dut a terme una intervenció educativa dins una aula de cinquè de primària on s’han treballat les matemàtiques a partir del Monopoli Matemàtic Adaptat, un joc de taula, per saber si els alumnes poden adquirir coneixement matemàtic i habilitats cognitives a través d’ell. Els resultats de la intervenció han mostrat que la majoria dels alumnes va gaudir del joc i, a més, va aprendre. La majoria opinen que els jocs de taula són una bona eina per aprendre matemàtiques. ca
dc.description.abstract [eng] This Final Degree Project is based on the planning of a professional intervention. In this work, a theoretical research on play-based learning is carried out. It also mentions the advantages of play when learning and promoting constructivist and meaningful learning, and argues with the ideas and points of view of some authors such as Vigotski and Piaget. Based on this theoretical research, an educational intervention has been carried out in a fifth grade classroom where mathematics has been worked on using the Adapted Mathematical Monopoly, a board game, in order to find out whether pupils can acquire mathematical knowledge and cognitive skills through it. The results of the intervention have shown that most of the pupils enjoyed the game and, in addition, they learned. Most of them think that board games are a good tool for learning mathematics. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports ca
dc.subject.other Aprenentatge basat en el joc ca
dc.subject.other Monopoli matemàtic adaptat ca
dc.subject.other Pensament crític ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.subject.other Aprenentatge significatiu ca
dc.subject.other Game-based learning ca
dc.subject.other Adapted mathematical monopoly ca
dc.subject.other Critical thinking ca
dc.subject.other Primary education ca
dc.subject.other Meaningful learning ca
dc.title Matematicopoli, un recurs generar per a fomentar l’aprenentatge basat en el joc ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics