[cat] Aquest Treball de Fi de Grau es centra en la utilització dels jocs de taula per a l’ensenyament
i aprenentatge de les matemàtiques a l’Educació Primària i, té com a objectiu principal
dissenyar una intervenció didàctica basada en jocs per fomentar dit aprenentatge en l’alumnat
d’Educació Primària. Primer de tot, en aquest treball, ens trobam amb els fonaments teòrics,
en els quals es pretén destacar la importància i els beneficis que té la utilització dels jocs de
taula per al procés d’ensenyament i aprenentatge dels infants en les matemàtiques a
l’Educació Primària. A més, es fa una classificació dels tipus de jocs de taula i, per acabar les
relacions que hi ha entre els jocs taula i les matemàtiques i algunes orientacions per dur-los a
terme a les aules. A partir de tota la informació contrastada es presenta una proposta
d’intervenció, que es basa en el disseny o adaptació de sis jocs de taula, tres de coneixement i
tres d’estratègia, que es poden dur a terme a les aules de primària. En cada un d’aquests jocs
hi ha una fitxa on es detallen la dinàmica i normes del joc, l’anàlisi curricular d’acord amb el
currículum actual, orientacions per als docents per gestionar les activitats a l’aula i una
proposta d’avaluació.
[eng] This Final Degree Project focuses on the use of board games for the teaching and learning of
mathematics in Primary Education and, its main objective is to design a didactic intervention
based on games to promote such learning in Primary Education students. First of all, in this
work, we find the theoretical foundations, in which it is intended to highlight the importance
and benefits of the use of board games for the process of teaching and learning children in
mathematics in Primary Education. In addition, there is a classification of the types of board
games and, to finish the relationships between board games and mathematics and some
orientations to carry them out in the classrooms. Based on all the verified information, an
intervention proposal is presented, which is based on the design or adaptation of six board
games, three of knowledge and three of strategy, which can be carried out in primary
classrooms. In each of these games there is a file where the dynamics and rules of the game
are detailed, the curricular analysis according to the current curriculum, guidelines for
teachers to manage the activities in the classroom and an evaluation proposal.