La utilització dels jocs de taula per a l'ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques a l'Educació Primària

Show simple item record

dc.contributor Chico Gutiérrez, Judit
dc.contributor.author Carreras Saura, Sara
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-06-16T12:01:22Z
dc.date.available 2025-06-16T12:01:22Z
dc.date.issued 2025-06-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170456
dc.description.abstract [cat] Aquest Treball de Fi de Grau es centra en la utilització dels jocs de taula per a l’ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques a l’Educació Primària i, té com a objectiu principal dissenyar una intervenció didàctica basada en jocs per fomentar dit aprenentatge en l’alumnat d’Educació Primària. Primer de tot, en aquest treball, ens trobam amb els fonaments teòrics, en els quals es pretén destacar la importància i els beneficis que té la utilització dels jocs de taula per al procés d’ensenyament i aprenentatge dels infants en les matemàtiques a l’Educació Primària. A més, es fa una classificació dels tipus de jocs de taula i, per acabar les relacions que hi ha entre els jocs taula i les matemàtiques i algunes orientacions per dur-los a terme a les aules. A partir de tota la informació contrastada es presenta una proposta d’intervenció, que es basa en el disseny o adaptació de sis jocs de taula, tres de coneixement i tres d’estratègia, que es poden dur a terme a les aules de primària. En cada un d’aquests jocs hi ha una fitxa on es detallen la dinàmica i normes del joc, l’anàlisi curricular d’acord amb el currículum actual, orientacions per als docents per gestionar les activitats a l’aula i una proposta d’avaluació. ca
dc.description.abstract [eng] This Final Degree Project focuses on the use of board games for the teaching and learning of mathematics in Primary Education and, its main objective is to design a didactic intervention based on games to promote such learning in Primary Education students. First of all, in this work, we find the theoretical foundations, in which it is intended to highlight the importance and benefits of the use of board games for the process of teaching and learning children in mathematics in Primary Education. In addition, there is a classification of the types of board games and, to finish the relationships between board games and mathematics and some orientations to carry them out in the classrooms. Based on all the verified information, an intervention proposal is presented, which is based on the design or adaptation of six board games, three of knowledge and three of strategy, which can be carried out in primary classrooms. In each of these games there is a file where the dynamics and rules of the game are detailed, the curricular analysis according to the current curriculum, guidelines for teachers to manage the activities in the classroom and an evaluation proposal. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Jocs de taula ca
dc.subject.other Aprenentatge matemàtic ca
dc.subject.other Motivació ca
dc.title La utilització dels jocs de taula per a l'ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques a l'Educació Primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics