[cat] L’expressió oral és un aprenentatge fonamental en l’etapa d’educació infantil perquè els
infants durant aquests anys desenvolupen i adquireixen el llenguatge, més concretament
aprenen la llengua inicial. Cal tenir present que a Mallorca a causa dels fluxos migratoris
coexisteixen diferents llengües això significa que a l’escola hi ha infants que no tenen la
llengua catalana com a llengua inicial, és a dir, l’escola és un espai molt important perquè els
infants durant aquestes edats adquireixen la llengua catalana. L’etapa d’educació infantil
dedica temps a treballar l’expressió oral dins l’aula a través de la lectura de contes. En
aquest document s’exposa una proposta didàctica per estimular l’expressió oral d’infants de
quatre anys que no tenen la llengua catalana com a llengua inicial mitjançant la lectura
dialògica. En primer lloc, s’elabora una fonamentació teòrica sobre llenguatge,
multilingüisme, lectura dialògica i contes. A més, es presenten els aspectes pràctics de la
proposta perquè els mestres la puguin implementar. Per acabar, a través d’aquest treball es
pretén aconseguir que els infants siguin capaços d’expressar-se oralment amb català.
[eng] Oral expression is a fundamental learning in early childhood education stage because during
this years children developed and acquire language. They learn the initial languages. In
Mallorca due to migratory movement, different languages coexist which means that in school
there are children who do not have Catalan language as an initial language. The school is a
very important space for children of this age to acquire the Catalan language. In the early
childhood education stage the teachers and children work oral expression in the classroom
through the reading of stories. This document presents a didactic proposal to stimulate the
oral expressions of children four years old who do not have Catalan language as initial
language through dialogic reading. To begin with, is developed a theoretical basis on
language, multilingualism, dialogic reading and stories. Moreover, the practical aspects are
presented to be implemented by the teacher in the class. In conclusion, this work has a
purpose of getting that children are capable of expressing themselves orally in Catalan.