| dc.contributor | Miquel Lara, Avelina | |
| dc.contributor.author | Lorenzo Aguilera, Nuria | |
| dc.date | 2024 | |
| dc.date.accessioned | 2025-09-19T08:04:48Z | |
| dc.date.available | 2025-09-19T08:04:48Z | |
| dc.date.issued | 2025-09-19 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/171351 | |
| dc.description.abstract | [cat] L'arribada de la Segona República va suposar un canvi significatiu en la història contemporània del nostre país. Mitjançant l'educació, es pretenia construir una nova societat basada en valors com la laïcitat, la coeducació i la gratuïtat de l'ensenyament, que es convertirien en els pilars del model educatiu republicà. L'objectiu era erradicar l'analfabetisme, la manca de cultura i la misèria que afectaven gran part de la societat espanyola, utilitzant l'educació com una de les eines més poderoses del govern. A la dramàtica situació de moltes famílies s'hi va sumar l'oposició dels grups de poder, el difícil context internacional, la crisi econòmica mundial de 1929 que afectava tots els països, i la brutal Guerra Civil que va dessagnar el país. Així i tot, els esforços realitzats durant aquest període per avançar cap a una societat més justa i solidària a través de la coeducació són dignes de destacar. Amb els seus encerts i errors, aquest període va ser clau en la història contemporània de l'educació al nostre país. | ca |
| dc.description.abstract | [eng] The establishment of the Second Republic represented a crucial point in Spain's recent history. Through education, the aim was to shape a new model of society in which principles such as secularism, coeducation, and the free provision of education were fundamental. The goal was to eradicate illiteracy, lack of education, and poverty affecting large sectors of the Spanish population, using education as a powerful governmental tool. However, this objective was hindered by the strong opposition of powerful groups, the challenging international context, the global economic crisis of 1929, and the devastating civil war that ravaged the country. Despite these challenges, the efforts made during this period to advance towards a more equitable and solidarity-based society, with coeducation as a central pillar, deserve recognition. Although there were successes and mistakes, this was a crucial period in the contemporary history of education in Spain. | en |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | |
| dc.subject | 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure | ca |
| dc.subject | 372 - Ensenyament preescolar i elemental | ca |
| dc.subject.other | Segona República | ca |
| dc.subject.other | Coeducació | ca |
| dc.subject.other | Societat | ca |
| dc.subject.other | Ensenyament | ca |
| dc.subject.other | Second Republic | en |
| dc.subject.other | Coeducation | en |
| dc.subject.other | Education | en |
| dc.subject.other | Reforms | en |
| dc.title | L'evolució de la coeducació des de la Segona República fins a l'actualitat | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |