L'evolució de la coeducació des de la Segona República fins a l'actualitat

Show simple item record

dc.contributor Miquel Lara, Avelina
dc.contributor.author Lorenzo Aguilera, Nuria
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-09-19T08:04:48Z
dc.date.available 2025-09-19T08:04:48Z
dc.date.issued 2025-09-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/171351
dc.description.abstract [cat] L'arribada de la Segona República va suposar un canvi significatiu en la història contemporània del nostre país. Mitjançant l'educació, es pretenia construir una nova societat basada en valors com la laïcitat, la coeducació i la gratuïtat de l'ensenyament, que es convertirien en els pilars del model educatiu republicà. L'objectiu era erradicar l'analfabetisme, la manca de cultura i la misèria que afectaven gran part de la societat espanyola, utilitzant l'educació com una de les eines més poderoses del govern. A la dramàtica situació de moltes famílies s'hi va sumar l'oposició dels grups de poder, el difícil context internacional, la crisi econòmica mundial de 1929 que afectava tots els països, i la brutal Guerra Civil que va dessagnar el país. Així i tot, els esforços realitzats durant aquest període per avançar cap a una societat més justa i solidària a través de la coeducació són dignes de destacar. Amb els seus encerts i errors, aquest període va ser clau en la història contemporània de l'educació al nostre país. ca
dc.description.abstract [eng] The establishment of the Second Republic represented a crucial point in Spain's recent history. Through education, the aim was to shape a new model of society in which principles such as secularism, coeducation, and the free provision of education were fundamental. The goal was to eradicate illiteracy, lack of education, and poverty affecting large sectors of the Spanish population, using education as a powerful governmental tool. However, this objective was hindered by the strong opposition of powerful groups, the challenging international context, the global economic crisis of 1929, and the devastating civil war that ravaged the country. Despite these challenges, the efforts made during this period to advance towards a more equitable and solidarity-based society, with coeducation as a central pillar, deserve recognition. Although there were successes and mistakes, this was a crucial period in the contemporary history of education in Spain. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Segona República ca
dc.subject.other Coeducació ca
dc.subject.other Societat ca
dc.subject.other Ensenyament ca
dc.subject.other Second Republic en
dc.subject.other Coeducation en
dc.subject.other Education en
dc.subject.other Reforms en
dc.title L'evolució de la coeducació des de la Segona República fins a l'actualitat ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics