[cat] El següent treball té com a objectiu principal contribuir en la millora de les propostes
duites a terme dins l’ambient d’aprenentatge de Fora Vila. Amb el plantejament d’una
observació sistemàtica de l’ambient, s’han pogut observar els punts forts i febles que es
manifestaven. En aquesta observació en van recollir les dades més rellevants sobre el
funcionament d’aquest. A conseqüència dels resultats extrets, es va percebre una principal
problemàtica a la qual calia donar resposta: la dissociació entre els objectius a assolir
establerts prèviament per les docents i les activitats que es duien a terme. Aquesta
dissonància ha estat clau per entendre algunes de les dificultats que es trobaven en
l’efectivitat de l’aprenentatge dels infants. Per poder dur a terme la renovació de les
propostes, s’ha necessitat revisar els referents teòrics i la metodologia dels ambients
d’aprenentatge per aportar validesa a la pràctica.
És important destacar que les propostes elaborades en base a les observacions i els
resultats extrets, han estat ben rebudes pels infants. Aquestes noves propostes no només han
despertat l’interès i la participació activa dels infants, sinó que també han aconseguit abordar
de manera efectiva els objectius de les àrees de coneixement especificades en el currículum
d’Educació Infantil. Així doncs, el treball realitzat no només ha permès identificar una
problemàtica significativa, sinó que també ha contribuït a la millora de l’ambient
d’aprenentatge, assegurant una major coherència entre els objectius educatius i les activitats
dutes a terme.
[eng] The main objective of the following work is to contribute to the improvement of the
proposals carried out within the learning environment of Fora Vila. With the approach of a
systematic observation of the environment, the strengths and weaknesses that were
manifested have been observed. In this observation they collected the most relevant data on the operation of it. As a result of the results obtained, a main problem was perceived to which
it was necessary to respond: the dissociation between the objectives to be achieved previously
established by the teachers and the activities that were carried out. This dissonance has been
key to understanding some of the difficulties encountered in the effectiveness of children’s
learning. In order to carry out the renewal of the proposals, it has been necessary to review
the theoretical references and the methodology of the learning environments to provide
validity to the practice.
It is important to note that the proposals made based on the observations and the
results extracted have been well received by children. These new proposals have not only
aroused the interest and active participation of children, but have also managed to effectively
address the objectives of the areas of knowledge specified in the Early Childhood Education
curriculum. Therefore, the work carried out not only has made it possible to identify a
significant problem, but has also contributed to the improvement of the learning environment,
ensuring greater coherence between the educational objectives and the activities carried out.