Impacte de l'ús de pantalles en el desenvolupament atencional dels infants d'Educació Infantil

Show simple item record

dc.contributor López Penadés, Raul
dc.contributor.author Enrique García, Victoria
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-09-19T09:42:51Z
dc.date.available 2025-09-19T09:42:51Z
dc.date.issued 2025-09-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/171356
dc.description.abstract [cat] En un context de ràpid avanç tecnològic, es destaca la preocupant prevalença de l'ús excessiu de pantalles en els nens i es ressalta la importància de supervisar i regular aquest ús per garantir un desenvolupament saludable. A través d'una metodologia quantitativa i empírica basada en l'aplicació d'un qüestionari, es va buscar analitzar l'impacte de l'exposició a pantalles en el desenvolupament de l'atenció dels nens. Tanmateix, els resultats principals obtinguts a partir de les correlacions mostren que no hi ha una associació entre els nivells d'atenció i l'ús de tecnologia segons informen els progenitors dels nens. Malgrat això, es suggereix que l'ús de la tecnologia en la primera infància no és beneficiós per al desenvolupament dels nens, i es planteja que és preferible limitar-ne l'exposició en aquesta etapa, ja que les experiències naturals en entorns reals ofereixen més avantatges pel seu creixement, especialment en habilitats cognitives i emocionals. ca
dc.description.abstract [eng] In a context of rapid technological advancement, the alarming prevalence of excessive screen use in children is highlighted, emphasizing the importance of supervising and regulating this usage to ensure healthy development. Through a quantitative and empirical methodology based on the application of a questionnaire, the aim was to analyze the impact of screen exposure on children's attention development. However, the main results obtained from correlations show that there is no association between attention levels and technology use as reported by the children's parents. Despite this, it is suggested that technology use in early childhood is not beneficial for children's development, and it is proposed that limiting exposure during this stage is preferable, as natural experiences in real environments offer more advantages for their growth, especially in cognitive and emotional skills. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Tecnologia ca
dc.subject.other Infància ca
dc.subject.other Atenció ca
dc.subject.other Pantalles ca
dc.subject.other Desenvolupament ca
dc.subject.other Technology en
dc.subject.other Childhood en
dc.subject.other Attention en
dc.subject.other Screens en
dc.subject.other Development en
dc.title Impacte de l'ús de pantalles en el desenvolupament atencional dels infants d'Educació Infantil ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics