[cat] Aquest treball consisteix a conèixer com s'inicia l'escriptura a l'etapa d'educació infantil i
quines són les etapes. L'adquisició d'habilitats en lectura i escriptura és un dels
coneixements més importants que s'adquireixen els primers anys a l'escola. El rol del
docent és fonamental en aquesta tasca, ja que és un referent per l’infant, els guia i els
ajuda en el seu desenvolupament.
L'objectiu principal del treball és identificar i diferenciar les etapes de
l’escriptura a l'educació infantil.
A continuació es duen a terme unes intervencions en una aula d’infants de cinc i
sis anys per poder avaluar a quin moment de l’escriptura es troben. Finalment,
s’extreuen unes conclusions a partir d’aquestes avaluacions.
[eng] This work consists of finding out how writing begins at the preschool stage and what the
stages are. The acquisition of reading and writing skills is one of the most important
skills acquired in the first years at school. The role of the teacher is fundamental in this
task, as he is a point of reference for the child, guides and helps them in their
development.
The main objective of the work is to identify and differentiate the stages of
writing in early childhood education.
Next, interventions are carried out in a classroom of five- and six-year-old
children to be able to assess where they are in the writing process. Finally, some
conclusions are drawn from these evaluations.