Intervenció educativa en la salut mental dels adolescents: una visió des de l'equip docent, l'equip directiu i el departament d'orientació

Show simple item record

dc.contributor Vives Barceló, Margarita
dc.contributor.author Soler Soler, Snigdha
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-09-26T10:04:21Z
dc.date.available 2025-09-26T10:04:21Z
dc.date.issued 2025-09-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/171432
dc.description.abstract [cat] El Treball de Fi de Grau consisteix en una recerca empírica sobre la salut mental en l'etapa de l'adolescència i la intervenció educativa que es du a terme a partir dels centres educatius. Aquest treball té com a objectius principals identificar les problemàtiques de salut mental entre els estudiants adolescents des de la perspectiva dels docents, analitzar les estratègies utilitzades pels docents per abordar-les i avaluar-ne l'efectivitat, i identificar les necessitats de formació i suport dels docents per millorar en aquest àmbit. També es busca recopilar recomanacions per millorar la capacitat dels docents per tractar la salut mental dels estudiants i promoure el seu benestar, usant una perspectiva crítica per analitzar i avaluar les mesures educatives, i millorar les habilitats d'investigació i recerca personal. Aquesta recerca es divideix en dues parts: una recerca bibliogràfica i una empírica, que consisteix en una enquesta de la qual s’han extret els resultats. Els més destacables són: es ressalta la saturació dels serveis escolars, ja que els docents han de fer front no només a l'ensenyament sinó també a altres necessitats com la salut mental. Es destaca la importància de la implicació de les famílies i del personal especialitzat en l'àmbit escolar. Pel que fa a les dades estadístiques, es conclou que totes les problemàtiques són importants, però segons l’existència de programes de prevenció i intervenció, a la que més es dona importància és a l’assetjament escolar i a la que menys a la depressió. És essencial donar-los a totes el reconeixement adequat sense oblidar-se de la tasca docent. Per abordar la salut mental dels adolescents des de l'àmbit escolar, es destaquen diverses estratègies com la participació de les famílies, la col·laboració amb serveis externs, la sensibilització i la formació de tota la comunitat educativa, incloent-hi famílies, docents i estudiants. ca
dc.description.abstract [eng] The Final Degree Project consists of an empirical research on mental health in the adolescent stage and the educational intervention carried out in educational centers. The main objectives of this work are to identify mental health problems among adolescent students from the perspective of teachers, to analyze the strategies used by teachers to address them and evaluate their effectiveness, and to identify the training and support needs of teachers to improve in this area. It also seeks to compile recommendations for improving teachers' capacity to address students' mental health and promote their well-being, using a critical perspective to analyze and evaluate educational measures, and to improve personal research skills. This research is divided into two parts: a literature search and an empirical one, consisting of a survey from which the results have been extracted. The most noteworthy are: it highlights the saturation of school services, as teachers have to cope not only with teaching but also with other needs such as mental health. It highlights the importance of the involvement of families and specialized staff in the school environment. With regard to statistical data, it is concluded that all the problems are important, but according to the existence of prevention and intervention programmes, the most important is bullying and the least important is depression. It is essential to give adequate recognition to all of them without forgetting the work of teachers. In order to tackle adolescent mental health in schools, various strategies are highlighted, such as the participation of families, collaboration with external services, awareness-raising and training for the whole educational community, including families, teachers and students. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Adolescents ca
dc.subject.other Salut mental ca
dc.subject.other Conductes problemàtiques ca
dc.subject.other Centres educatius ca
dc.title Intervenció educativa en la salut mental dels adolescents: una visió des de l'equip docent, l'equip directiu i el departament d'orientació ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics