Jugar per aprendre? Un estudi sobre l’ús del joc a l’educació primària

Show simple item record

dc.contributor Moll Riquelme, Isaac
dc.contributor.author Petrus Moll, Aina
dc.date 2025
dc.date.accessioned 2025-09-26T11:28:59Z
dc.date.available 2025-09-26T11:28:59Z
dc.date.issued 2025-09-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/171440
dc.description.abstract [cat] La relació entre el joc i l’activitat humana ha estat àmpliament estudiada des de l’àmbit antropològic, social i arqueològic. Les noves metodologies han arribat per quedar-se i per tant, la nova forma d’entendre l’educació ja és una realitat. El joc és l’activitat bàsica de la infància, es sap que és jugant com els infants organitzen el món, dominen els rols i les situacions. No obstant això, a mesura que els infants creixen, el joc tendeix a deseparèixer, sent substituït per activitats més rígides i estructurades, similars a la vida adulta, la qual cosa genera interrogants sobre el paper del joc en l’educació a totes les etapes. El propòsit d’aquest estudi és analitzar l’ús del joc a les aules d’educació primària de Menorca, identificant els tipus de jocs utilitzats i la seva funció en el procés d’ensenyament-aprenentatge. A més, es vol comprovar si l’ús del joc varia segons el nivell educatiu i les àrees curriculars. Els resultats de la investigació mostren que el joc constitueix una eina clau per fomentar la motivació i l’aprenentatge a l’educació primària, tot i que la seva presència disminueix a mesura que els alumnes avancen de curs. A més, es posa de manifest la necessitat d’ampliar la varietat de jocs i les estratègies d’integració en les diferents matèries. Tanmateix, es detecten limitacions importants en relació amb el temps disponible, els recursos i la formació del professorat, factors que condicionen la implementació del joc com a recurs didàctic. ca
dc.description.abstract [eng] The relationship between play and human activity has been extensively studied in anthropological, social and archaeological fields. New methodologies have been established and are now in place; therefore, the new way of understanding education is already a reality. Play is the basic activity of childhood, and it is known that it is through play that children organise the world, master roles and situations. However, as children progress through their developmental stages, play tends to diminish and is superseded by more structured activities, analogous to those found in adult life. This phenomenon gives rise to questions concerning the role of play in education at all levels. The objective of this research is to analyse the utilisation of games in primary school classrooms in Menorca, with a view to identifying the types of games employed and their function in the teaching-learning process. Furthermore, the study will examine whether the utilisation of games varies according to the educational level and the curricular areas taught. The findings of this study indicate that play represents a fundamental pedagogical instrument for enhancing motivation and learning in primary education, although its utilization declines progressively as students advance in grade level. Moreover, the results highlight the necessity to expand the variety of games and the strategies employed for their integration across different curricular domains. Nonetheless, significant constraints related to time availability, resource allocation, and teacher training were identified, which impede the effective incorporation of play as an educational resource. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Joc ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.subject.other Infància ca
dc.subject.other Aprenentatge ca
dc.subject.other Play en
dc.subject.other Primary school en
dc.subject.other Childhood en
dc.subject.other Learning en
dc.title Jugar per aprendre? Un estudi sobre l’ús del joc a l’educació primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics