[cat] El Treball de Fi de Grau explora l'evolució de la història del CEIP Sa Graduada de Sa
Pobla, des dels seus inicis a finals del segle XIX fins a l'actualitat, destacant l'impacte dels
canvis socials i polítics com els derivats de la dictadura de Primo de Rivera i la Guerra Civil.
Mitjançant entrevistes i l'anàlisi de documents històrics, s'analitza el desenvolupament
pedagògic i la conservació del patrimoni educatiu. Els resultats indiquen canvis en les
pràctiques educatives adaptant-se a les necessitats de cada període. Les conclusions ressalten
la necessitat de preservar aquesta memòria històrica per a generacions futures i suggereixen
seguir investigant i protegint els recursos educatius locals, contribuint així a la historiografia
de l'educació a Sa Pobla.
[eng] The thesis explores the evolution of education at CEIP Sa Graduada in Sa Pobla, from
its beginnings in the late 19th century to the present, highlighting the impact of social and
political changes such as the reforms of Primo de Rivera and the Civil War. Through
interviews and the analysis of historical documents, the development of pedagogical practices
and the preservation of educational heritage are examined. The results indicate changes in
educational practices adapting to the needs of each period. The conclusions emphasize the
need to preserve this historical memory for future generations and suggest continuing to
research and protect local educational resources, thus contributing to the historiography of
education in Sa Pobla and informing future educational policies.