dc.contributor |
Sureda García, Inmaculada |
|
dc.contributor.author |
Alorda Xamena, Marina
|
|
dc.date.accessioned |
2017-10-27T11:52:11Z |
|
dc.date.available |
2017-10-27T11:52:11Z |
|
dc.date.issued |
2017-10-27 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/2872 |
|
dc.description.abstract |
[cat]La conducta prosocial és considerada una habilitat social, i es defineix com un tipus de
conducta social positiva que comporta un benefici pels altres. Gonzàlez Portal (1992) la
defineixen com una conducta de caràcter voluntari i beneficiós pels altres. Per complementar
aquesta definició Roche (1998) apunta que la conducta prosocial compren diversos
comportaments com poden ser: ajudar, cooperar, compartir, escoltar o ser solidari.
Garaigordobil (2005) menciona que la influència de l’entorn és clau per l’adquisició d’aquesta
conducta. Així doncs, els factors culturals, el context familiar i escolar i les característiques
pròpies de cada persona són aspectes que influeixen en l’aprenentatge de la conducta
prosocial. Per l’autora aquesta és una conducta complexa amb implicacions cognitives i
afectives que fan que requereixi cert nivell de desenvolupament (Garaigordobil, 2005).
Pel que fa el desenvolupament d’aquesta conducta, hi ha estudis que mostren que la conducta
prosocial evoluciona amb els anys en correlació amb el desenvolupament cognitiu, moral i la
capacitat de perspectiva social (Eisenberg, 1979).
Per tal d’afavorir aquest procés de desenvolupament, cal treballar alguns aspectes que
potencien l’adquisició i millora de la conducta prosocial com són: la moral i els valors,
l’empatia i l’assertivitat. Fent referència a l’àmbit educatiu, es citen alguns recursos i
tècniques que es poden emprar per tal de potenciar aquest tipus conducta a partir dels aspectes
mencionats.
La finalitat d’aquest treball és fer una proposta didàctica destinada al segon cicle d’infantil
amb l’objectiu de potenciar la conducta prosocial. Així doncs, s’exposen una sèrie d’activitats
que engloben tant els aspectes que cal treballar per afavorir aquest comportament social
positiu, com els recursos i tècniques que es poden emprar. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng]Prosocial behavior is considered a social skill, and is defined as a type of social behavior that
carries a positive benefit for others. Portal Gonzalez (1992) defined as the conduct voluntary
and beneficial for others. To complement this definition Roche (1998) suggests that prosocial
behavior includes various behaviors such as: assist, cooperate, share, listen and be supportive.
Garaigordobil (2005) mentions that the influence of the environment is key to the acquisition
of this behavior. Therefore, cultural factors, and the family and school context, and the
characteristics of each person are aspects that influence learning prosocial behavior. For the
author this is a complex behavior with cognitive and emotional implications that imply having
a certain level of development (Garaigordobil, 2005).
As far as the desenvolupament of this behavior, there are studies showing that prosocial
behavior evolves over the years in correlation with cognitive, moral and social perspective
capacity (Eisenberg, 1979).
To encourage this development process must work some aspects that enhance the acquisition
and improvement of prosocial behavior such as: moral and values, empathy and assertiveness.
Referring to education, there are mentioned some resources and techniques that can be used to
promote this type of behavior to apartir of the mentioned aspects.
The purpose of this work is to make a didactic desing address by preschool children with the
aim of promoting prosocial behaviour. As such, there are exposed diverse activities that
include aspects that it is necessary to work to favor this social positive behavior, as well as the
resources that we can use for it. |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.subject.classification |
Matèries generals UIB::Educació |
ca |
dc.title |
La conducta prosocial en la infància |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.subject.keywords |
Prosocialitat |
ca |
dc.subject.keywords |
empatia |
ca |
dc.subject.keywords |
conducta |
ca |
dc.subject.keywords |
habilitats socials |
ca |
dc.subject.keywords |
infància |
ca |