[cat]L’etapa d’educació infantil és un món ple de descobertes on l’infant crea tots els seus
referents. Els infants tenen dret a una educació global on no hi falti l’art, gaudir dels sons i
experimentar sensacions, jugar amb els sons amb objectes o instruments que estiguin al seu
abast, crear partint del so, expressar-se i comunicar-se. Per això, aquest treball pretén observar
l’ús que se’n fa de la música a les escoles, des d’una perspectiva global. La música, com tot
llenguatge, és una eina de comunicació i expressió, tant individual com col·lectiva. Ocupa un
lloc important en aquesta etapa i no es pot contemplar com una cosa aïllada sinó com una part
del tot. No obstant això, el treball pretén donar resposta a les següents objectius: el primer,
determinar el funcionament de les sessions de música, d’algunes escoles significatives (3-6)
de Palma. I el segon, recollir dades, opinions, documents, experiències … per tal de conèixer
la importància de l’educació musical en aquests centres.
[eng]The stage of pre-school education is a world full of discoveries where the child creates all
his/her models. Children have the right to receive a global education in which the art can’t be
forgotten. It is also essential the feel the pleasure of the sounds and the experiment with
sensations, play with the sounds made by the objects or tools that surround them, create from
the sound, express and communicate themselves. For that reason, this work pretends to
observe the usage that schools make of music, from a global viewpoint. The music, as any
language, is a tool that allows communication and expression, both individual and collective,
and from my point of view, it is indispensable at this stage and it can’t be seen as a separated
part but as a part of the whole education. However, the work pretends to give an answer to the
following aims: firstly, determine the dynamic of music sessions, of some significant preschools
of Palma. And secondly, gather information, opinions, documents, experiences… in
order to know the importance of the musical education in those schools.