[cat]Tots coneixem que l'activitat física té relació directa amb molts aspectes de la nostra salut
(sistema respiratori, circulatori, endocrí…etc.) però no tenim tan clar la relació d'aquest
aspecte amb avantatges del tipus cognitiu.
Tenint en compte, el context d'un col·legi de primària (CEIP Són Oliva) he analitzat l'activitat
física que realitzen els alumnes fos i dins de l'horari escolar a través d'un qüestionari.
Aprofitant aquestes dades, és el moment de conèixer si el tipus d'activitat física, la quantitat,
la qualitat i les característiques d'aquesta poden influir directament en el rendiment acadèmic
d'aquests alumnes. És el moment de repassar tota la bibliografia sobre aquest tema i
estructurar-la per a continuació treure conclusions. Aquest fet podria ajudar a la comunitat
universitària i a la societat en general a tractar de forma diferent la pràctica d'activitat física
així com beneficiar-se d'aquesta pràctica augmentant el rendiment escolar.
[eng]Everyone knows that physical activity has a direct relationship with many aspects in our
health (respiratory, circulatory, endocrine systems…) but we don’t have very clear the
relationship of it with the cognitive advantages.
Having the context of a Primary School (CEIP Son Oliva), I have analyzed the physical
activity that students make out and in of the school timetable through a questionnaire.
Knowing this information, what I pretend is to know if the type, the quantity, the quality and
the characteristics of the physical activity could affect directly in the academic performance of
these students. It is the moment of review all the bibliography about this topic and organizes it
for getting different conclusions. This fact could help the University community and the
society in general for studying from a different prospective the practice of physical activity as
well as how to benefit from this practice enlarging the academic performance.