[cat]El treball que es presenta a continuació tracta el tema del desenvolupament emocional en la
primera infància. Dins aquest, he volgut abordar el tema realitzant recursos a nivell teòric i
pràctic amb els quals poder treballar les emocions a les aules d’infantil a través dels contes. El
treball s’ha concretat en la creació d’un racó d’emocions a l’aula de tres anys del col·legi
CEIP Galatzó, a es Capdellà on estic duent a terme el meu Pràcticum 3-6. Dins aquest, s’ha
realitzat diferent material com és el dossier de contes ( material per a les docents) a més d’un
material complementari per a cada conte. Cal dir que també es va decorar la zona del racó
d’emocions amb una mosquitera i coixins que creaven l’ambient propici per al treball. També
s’han dut a terme tot una sèrie de sessions per a poder introduir el treball i iniciar-se, mestres i
infants, en el desenvolupament emocional. Tot el contingut del treball s’explica detalladament
a continuació.
El que es pretén amb aquest treball no és més que el fet d’oferir altres recursos amb els que
treballar l’educació emocional a l’educació infantil, en aquest cas, a través dels contes. Així,
alhora, donem valor i importància al diàleg, a la lectura, a l’expressió oral, artística, escrita,
etc.
[eng]The work presented below is the subject of emotional development in early childhood. Within
this, I wanted to address the issue made at theoretical and practical resources with which to
work on emotions in the classroom childhood through stories. The work has resulted in the
creation of a corner of emotions in the classroom three years of school CEIP Galatzó Capdellà
to be where I am pursuing my practicum 3-6. This has been done in different material such as
portfolio stories (material for teachers) plus a supplementary material for each story. I must
say that also I decorated the area with mosquito corner of emotions and pillows that created
the enabling environment for the job. It also carried out a whole series of sessions in order to
enter and start working, teachers and children in emotional development. All content of the
work is explained in detail below.
The aim of this work is nothing more than the fact of providing other resources to work with
the emotional education in childhood, in this case, through the stories. So, while we give
value and importance to dialogue, reading, oral expression, art, writing, etc.