[cat]El següent Treball de Final de Grau (TFG) mostra un estudi empíric i analític de la situació
actual de les altes capacitats a l’escola infantil a partir de la recerca bibliogràfica.
Dins una societat cada cop més canviant i competitiva, immersa dins el cercle viciós del
coneixement i la tecnologia, un dels grans reptes de l’escola és saber detectar el talent dels
infants, per tal de potenciar al màxim el desenvolupament integral de cada individu.
Donat que el percentatge de població que presenta altes capacitats oscil·la entre el 2 i el 10
per cent (on s’inclouen la superdotació, els talent i l’experticia), és fonamental afavorir les
estratègies necessàries pel diagnòstic i el tractament, per tal de donar una atenció
individualitzada i adequada a les necessitats d’aquests alumnes.
Donar resposta a aquesta tipologia d’infants és un tasca que recau sobre l’escola, les famílies i
la societat; i és important que es tinguin unes bases sòlides sobre les quals treballar.
D’aquesta manera, aquest treball cerca aprofundir en la divulgació, comprensió i tractament
de l’alumnat d’altes capacitats
[eng]The following Final Grade Project shows an empirical and analytic study about the current
situation of gifted school children from literature review.
In a society increasingly changing and competitive immersed in the vicious circle of
knowledge and technology, one of the biggest challenges of the school is to know how to
detect the talent of children, in order to maximize the integral development of each individual.
As the percentage of the population has gifted ranges between 2 and 10 per cent (which
includes giftedness, talents and expertise), it is essential to encourage the necessary strategies
for diagnosis and treatment in order to give individual and appropriate attention to these
students’ needs.
To respond to this type of children is a task that falls to the school, families and society; and it
is important to have a solid foundation on which to work.
Thus, this work deals with go deeper into dissemination, understanding and treatment of
gifted students