[cat] El pròposit d’aquest Treball de Final de Grau consisteix en mostrar que altres matèries poden
estar lligades a les matemàtiques. En aquest cas, m'agradaria demostrar que la incorporació de
la lectura de contes pot servir com un recurs per ensenyar matemàtiques.
Els infants quan arriben a l’etapa d’Educació Primària perceben les matemàtiques com una
matèria que els provoca sentiments d’ansietat, impotència, por o aburriment (Cockcroft,
1985).
Per aquest motiu vaig anar cercant recursos motivadors pels nens per poder treballar durant
les classes matemàtiques.
Em vaig trobar amb el Projecte Kovalevskaya i amb la seva proposta d’incorporar els contes
dins l’àrea de matemàtiques per realitzar aprenentatges.
Em va parèixer una proposta molt curiosa i trobo que pot fer que l’assignatura de
màtemàtiques pugui tenir un caràcter més lúdic, innovador i motivador i que d’alguna forma
pugui facilitar el procés d’aprenentatge dels nens
[eng] The purpose of this Final Degree is to show that other subjects can be linked to mathematics.
In this case, I demonstrated that the incorporation of storytelling can serve as a resource for
teaching mathematics.
Children when they reach the stage of primary education perceive mathematics as a subject
that provokes feelings of anxiety, helplessness, fear or aburriment (Cockcroft, 1985).
That is why I went looking for resources for motivating children to work in the mathematics
classes.
I found the Kovalevskaya project and its proposal to incorporate the stories in the area of
mathematics to perform learning.
I might not be very interesting proposal and I can make that the subject of mathematics may
have a more playful, innovative and motivating and somehow can facilitate the learning
process of children.