[cat] El treball que presento a continuació es basa en una anàlisi expositiva i posterior
intervenció en la consciència fonològica a la darrera etapa d'educació infantil
(concretament als cinc anys) i a l'etapa inicial inicial d'educació primària (sis anys).
Sabem que la competència lingüística va lligada al desenvolupament integral dels
infants, d’aquí que, tant a l’etapa de primària i especialment, a infantil, es posi de
manifest treballar la consciència fonològica dins les aules ja que serà un indicador del
posterior èxit en l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura.
El document consta de dues parts: un marc teòric, on es descriuen els conceptes clau i
un marc pràctic on s'hi inclou una proposta didàctica centrada en la intervenció i
posterior avaluació dels resultats.
[eng] The present work is based on the analysis and subsequed intervention of language
games as a tool to work phonemic awareness with students from five and six years old.
We know that phonological awareness is linked to the integral development of children ,
hence, both at the stage of primary and especially in childhood, is evident work
phonemic awareness in the classroom as it will be an indicator of future success in
learning reading and writing.
This document contains two different parts; First a theoretical approximation, where I
am going to point out the keywords and the second part, is a
didactic approach focused on intervention and further evaluation of the resolts.