[cat] Aquest treball sobre altes capacitats presenta un anàlisis d’un cas únic de l’escola pública Molí
de’n Xema de Manacor. A la introducció es un repàs sobre les lleis que actualment regeixen
com actuar davant nins amb unes necessitats educatives especials (NEE), més en concret altes
capacitats, i alguns estudis que s’han realitzat durant els darrers anys dins el món educatiu.
La part principal del treball es desenvolupa a partir de l’observació i la realització de diferents
entrevistes amb persones que treballen directament amb el subjecte. Un cop realitzat aquest i
analitzat aquest primer procés s’arriba a unes conclusions prou importants que permeten
destruir alguns dels estereotips i falsos mites que circulen actualment dins l’entorn educatiu;
així com també permeten reforçar i donar suport als estudis cercats i citats dins el marc teòric
[eng] This End of Year Project by a student of the Grade in Primary Education of the Balearic Islands
on high capacities at school presents an analysis of an only case of study from the public school
Moil de’n Xema of Manacor. Owing to the lack of contents about this subject throughout the
degree, the student decides to review the current legislation on how to perform with pupils with
Special Education Needs (NEE by its acronym in Spanish) and more specifically scholars with
high capacities, as well as certain studies that have been conducted in the recent years.
After a deep work of research, observation and speaking with different specialists related to the
subject of analysis, the student has reached a series of conclusions important enough that allow
to destroy some of the stereotypes and false myths currently spread in the educational
environment; moreover, they allow to reinforce and support the studies searched and mentioned
in the theoretical framework