[cat] Aquest treball es centrarà en l’impacte que ofereix una metodologia alternativa, com és el cas
de l’aprenentatge per projectes, en el pas de l’educació primària a la secundària en relació a
les qualificacions de l’alumnat. Es realitzarà un estudi quantitatiu de les qualificacions del
primer semestre de l’alumnat de l’IES Santa Maria. L’alumnat matriculat a aquest institut
prové del CEIP Melcior, Rosselló i Simonet (escola pública de Santa Maria on no es realitza
l’aprenentatge per projectes a l’educació primària) i del CEIP Mestre Guillemet (escola
pública d’educació primària de Santa Eugènia, on si que realitzen aquest aprenentatge).
Aquest estudi constarà de l’anàlisi de les qualificacions durant quatre cursos acadèmics per tal
d’esbrinar si la utilització d’una metodologia alternativa a la tradicional influeix en
l’aprenentatge dels alumnes. Es podrà observar pas per pas l’estudi i es podrà veure com el fet
de cursar l’educació primària amb una metodologia alternativa fa que l’alumnat obtingui les
mateixes qualificacions, o inclús superiors, que les d’aquell alumnat que treballa amb una
metodologia tradicional.
[eng] This work will focus on the impact that provides an alternative methodology, as is the case of
learning by projects in the transition from primary to secondary education in relation to the
qualifications of the students. A quantitative study of the notes obtained in the first semester
by the students from IES Santa Maria will be held. Students enrolled in this school come from
CEIP Melcior, Rossello and Simonet (public school in Santa Maria where learning is not
performed by projects in primary education) and CEIP Mestre Guillemet (public primary
school in Santa Eugenia where they do this type of learning). This study will include an
analysis of the ratings from the four academic years, to determine whether the use of an
alternative methodology to traditional influences the student learning. The study will be seen
step by step and also, as the fact of primary school with an alternative methodology it makes
students obtain the same qualifications, or even higher than those of students that working
with a traditional methodology.