[cat] L’ampla bibliografia existent sobre la dislèxia dóna bona compta de la vigència actual d’aquest camp d’investigació. En aquest treball de revisió i de recerca es pretén mostrar un recorregut des d’una visió teòrica fins a una més pràctica, partint de les diverses teories de l’origen d’aquesta síndrome, els tipus i els símptomes fins a recursos i estratègies per aplicar dins l’àmbit educatiu.
Juntament amb aquesta anàlisi, resulta significatiu dedicar alguns apartats a la realització de diverses entrevistes a persones de diferents àmbits (organitzacions especialitzades en Dislèxia, educatiu i infants afectats), així com a un programa de conscienciació fonològica a l’etapa d’Educació Infantil i a possibles adaptacions curriculars dins d’algunes escoles.
[eng] The extensive bibliography existing on Dyslexia gives a clear idea of the relevance of this field of research. The aim of this work is to do a revision on this subject from a theoretical perspective but also from a practical point of view, considering the multiple theories about the origin of this syndrome, its different types and symptoms and the currently available resources and strategies to apply in Education.
Alongside this analysis, experts in different areas have been interviewed (specialized organizations, educators, schoolchildren affected by Dyslexia, etc). This work also includes a phonological awareness-raising program and some possible curricular adaptations in several schools.