[cat] Els resultats d’investigacions sobre la Síndrome d’Asperger, confirmen que hi ha un augment de casos de persones diagnosticades amb aquest trastorn de neurodesenvolupament. El més probable és que, entre aquesta prevalença, s’identifiquin molts infants amb la síndrome a l’etapa escolar. L’atenció primerenca d’aquest alumnat és essencial per millorar el seu pronòstic; com a conseqüència, els centres educatius hi han d’estar preparats per atendre i intervenir des d’una perspectiva que potencií l’educació inclusiva. Una intervenció educativa des de la pràctica psicomotriu pot convertir-se en una eina eficaç per aconseguir aquest fin.
Aquest treball està enfocat per a la segona etapa d’educació infantil i el seu objectiu és donar a conèixer les peculiaritats dels infants amb diagnòstic de la Síndrome d’Asperger i exposar algunes de les estratègies i activitats que es podrien dur a terme a la sala de psicmotricitat per atendre i intervenir sobre les seves dificultats amb la intenció de millorar la seva qualitat de vida i la seva inclusió dins l’àmbit escolar.
[eng] The results of research on Asperger Syndrome, confirm that there is an increase in cases of people diagnosed with this disorder neurodevelopmental. The most likely is that among this prevalence, many children are identified with the syndrome to the school stage. Early attention of these students is essential to improve prognosis; as a result, schools have to be prepared to respond and intervene from a perspective that fosters inclusive education. An educational intervention from the psychomotor practice can become an effective tool for this purpose. This work is focused for the second stage of early childhood education and its goal it is to present the peculiarities of children diagnosed with Asperger Syndrome and expose some of the strategies and activities that could be carried out in the living psicmotricitat to meet and intervene on their difficulties with the intention of improving their quality of life and their inclusion within the school.