[cat] En aquest treball, s’exposa la situació de les tecnologies mòbils en l’àmbit de l’Educació Infantil als països empobrits dels següents continents: Àfrica, Àsia i Amèrica del Sud. Tenint com a objectius principals, els de conèixer que són les tecnologies mòbils i de quina manera s’utilitzen dins les aules d’aquestes regions més pobres, per afavorir el procés d’ensenyament – aprenentatge.
En aquesta petita investigació, s’extrau que l’aprenentatge mòbil implica l’ús de dispositius mòbils que permeten aprendre en qualsevol moment i lloc, a més, d’ampliar les experiències educatives més enllà de les aules, donant la possibilitat de que el procés d’ensenyança-aprenentatge sigui més significatiu. Arribant a la conclusió, de que les tecnologies mòbils han canviat diversos sectors (política, negocis, sanitat,...), encara que fins ara no s’ha aconseguit que tinguin un impacte important en l’àmbit educatiu.
[eng] In this text, we expose the situation of using Mobile Technologies on Early Childhood Education, at the poorest countries of: Africa, Asia and South America. The main objectives are, to know what Mobile Technologies are and how to use them in educational context at these poor countries, to improve teaching and learning process.
In this short research, we can know that Mobile Learning implies the usage of mobile devices anywhere and anytime, it makes possible that the teaching and learning process to be more significant, for teachers and students. In conclusion, the Mobile Technologies have changed different sectors (Politics, Business, Health…) but, until now, they have not made any deep impact in the educational area.