[cat] La visió és un dels sentits més rellevants de l’ésser humà, ja que gran part de la informació que rebem és a partir d’aquest. Actualment, l’ús de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació ha incrementat considerablement les demandes visuals, afavorint que el sistema visual es trobi en una situació d’activitat constant. Això pot provocar, a curt i llarg termini, una sèrie de complicacions que aconsegueixen afectar el sistema visual, i com a conseqüència el desenvolupament i aprenentatge infantil. L’escola és un escenari privilegiat per actuar en la promoció de la salut visual i per conscienciar a tota la comunitat educativa de la importància de mantenir una bona salut visual els primers anys de vida, quan el sistema visual està madurant, per desenvolupar una visió eficaç i així facilitar una correcta percepció i processament de l’entorn.
L’objectiu principal d’aquest treball és donar a conèixer que és la salut visual i quines són les condicions òptimes per poder desenvolupar hàbits de visió saludables quan es fa ús de les TIC a l’Educació Infantil.
[eng] Vision is one of the most important of the human senses, as most the information we receive we do through it. TIC has hugely increased the demands on vision, meaning the visual system is constantly working. This can provoke, in the short and long term, a variety of complications that can damage vision and as a result affect the development and learning in children. Schools are the perfect platform in which to target visual health promotion. It is also the perfect spot to educate teachers in the importance of maintaining a good visual health at all times. This particularly important during childhood as the visual system is developing into an efficient sense which aids our perception and the way we perceive our world.
The main objective of this work is to recognise the importance of visual health and what are the optimal conditions in order to develop healthy visual habits whilst making use of Information and Communication Technologies in Child Education.