[cat]Al llarg de la història les persones amb discapacitat han sofert distintes valoracions i
consideracions socials. La Llei Orgànica General del Sistema Educatiu (LOGSE) de 1900 va
introduir el terme de necessitats educatives especials (NEE), la qual cosa suposà un augment
del nombre de professionals qualificats i de recursos didàctics per satisfer les necessitats de
l’alumnat amb necessitats educatives especials.
Les persones amb la Síndrome de Down presenten un retard en l’adquisició del llenguatge,
entre altres característiques. Per aquest motiu en el marc educatiu s’ha de contemplar la
possibilitat d’oferir un seguit de recursos i estratègies, com els Sistemes Augmentatius
Alternatius de Comunicació (SAAC) perquè l’alumnat sense llenguatge oral es pugui
comunicar. Així doncs, les persones amb discapacitat faran ús dels seus drets com a persones,
el dret de relació, en definitiva, el dret a un llenguatge.
[eng]Throughout history people with disabilities have suffered different valuations and social
considerations. The Organic Law Educational (OLE) of 1900 introduced the term of
educational special needs (ESN) which entailed an increase of the number of qualified
professionals and teaching resources to satisfy the needs of the students with educational
special needs.
People with Down Syndrome do show some delay in language acquisition, among other
features. For this reason in the educational frame should be seen the possibility of offering
resources and strategies, as the Augmentatic Alternative Systems of Communication (AASC)
in order that the students without oral language could communicate. This way, people with
disabilities will make use of their human rights, the right of relationshio, definitely, the right
of a language.