Creació de recursos didàctics per atendre el retard del llenguatge d'un infant amb la Síndrome de Down

Show simple item record

dc.contributor Adrover Roig, Daniel
dc.contributor.author Llodrà Puigròs, Margalida
dc.date 2015
dc.date.accessioned 2018-01-29T07:53:38Z
dc.date.available 2018-01-29T07:53:38Z
dc.date.issued 2018-01-29
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/4475
dc.description.abstract [cat]Al llarg de la història les persones amb discapacitat han sofert distintes valoracions i consideracions socials. La Llei Orgànica General del Sistema Educatiu (LOGSE) de 1900 va introduir el terme de necessitats educatives especials (NEE), la qual cosa suposà un augment del nombre de professionals qualificats i de recursos didàctics per satisfer les necessitats de l’alumnat amb necessitats educatives especials. Les persones amb la Síndrome de Down presenten un retard en l’adquisició del llenguatge, entre altres característiques. Per aquest motiu en el marc educatiu s’ha de contemplar la possibilitat d’oferir un seguit de recursos i estratègies, com els Sistemes Augmentatius Alternatius de Comunicació (SAAC) perquè l’alumnat sense llenguatge oral es pugui comunicar. Així doncs, les persones amb discapacitat faran ús dels seus drets com a persones, el dret de relació, en definitiva, el dret a un llenguatge.
dc.description.abstract [eng]Throughout history people with disabilities have suffered different valuations and social considerations. The Organic Law Educational (OLE) of 1900 introduced the term of educational special needs (ESN) which entailed an increase of the number of qualified professionals and teaching resources to satisfy the needs of the students with educational special needs. People with Down Syndrome do show some delay in language acquisition, among other features. For this reason in the educational frame should be seen the possibility of offering resources and strategies, as the Augmentatic Alternative Systems of Communication (AASC) in order that the students without oral language could communicate. This way, people with disabilities will make use of their human rights, the right of relationshio, definitely, the right of a language.
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject.classification Matèries generals UIB::Educació ca
dc.title Creació de recursos didàctics per atendre el retard del llenguatge d'un infant amb la Síndrome de Down ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.keywords necessitats educatives especials ca
dc.subject.keywords Síndrome de Down ca
dc.subject.keywords Sistemes Augmentatius Alternatius de Comunicació ca
dc.subject.keywords llenguatge ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record