[cat]Les entrades i sortides són un moment de comunicació entre la mestra i les
famílies. Aquí, s’intercanvien informació breu i rellevant sobre els infants i, a més,
permet un contacte diari. Per a que es pugui donar una bona comunicació, les mestres
han de partir d’una escolta activa i han de tenir unes estratègies i recursos comunicatius.
Gràcies a les entrades i sortides relaxades, les mestres poden donar una atenció
individualitzada als infants. A partir de l’elaboració d’un marc teòric, he realitzat un
treball de camp on he analitzat els temes més significatius sobre les entrades i sortides a
les aules del CEIP Robines a Binissalem. Aquestes dades les he extret a partir
d’observacions i entrevistes a les tres tutores d’Educació Infantil i qüestionaris a les
famílies.
[eng]The entrances and exits are a time of communication between the teacher and the
families. Here, brief and relevant information is exchanged about children and, in
addition, allows for a daily contact. To be able to provide good communication,
teachers have to have an active listening and also, have to have strategies and
communication resources. Thanks to the entrances and exits relaxed, the teachers can
give individualized attention to children. From the development of a theoretical
framework, I have done a field work where I have analyzed the most significant topics
about the entrances and exits at the classrooms of the school CEIP Robines in
Binissalem. These data I have extracted from observations and interviews with the three
teachers of early childhood education and questionnaires to families.