[cat]Amb aquest treball d’investigació, que dur com a títol “la influència del joc simbòlic en el
desenvolupament de les funcions psicològiques superiors” el que es pretén és: demostrar com
el joc simbòlic afavoreix d’una manera molt significativa al desenvolupament de capacitats
superiors com poden ser el llenguatge o les relacions socials. El joc simbòlic és un joc que no
necessita condicions, però si els espais i els materials són propicis, s’enriqueixen molt més
tots els aprenentatges derivats d’aquest. Aquest projecte es durà a terme a un centre
d’educació infantil, dins una aula d’infants de 2 – 3 anys amb propostes pedagògiques que
parteixin principalment del joc simbòlic, com són els racons de joc amb material estructurat,
una sessió de psicomotricitat amb material no estructurat i el temps de pati sense cap proposta
específica. La recollida de les dades es farà mitjançant tècniques d’observació com són les
escales d’estimació de grau i gravacions en vídeo de les diferents sessions.
[eng]With this research work that led as the title "the influence of symbolic play in the
development of higher psychological functions" What is intended is to demonstrate in what
way the symbolic game favors in a very significant way the development of higher capacities,
such as language or social relationships. Symbolic play is a game that does not need
conditions, but if the spaces and materials are conducive, all the learning derived from it will
be greatly enriched. This project will be carried out in a children's education center, in a
children's classroom of 2-3 years with pedagogical proposals that are based mainly on the
symbolic game, such as the corners of the game with structured material, a psychomotricity
session with unstructured material and Recreation time without any specific proposal. The
collection of the data will be done through observation techniques such as the grade
estimation scales and video recordings of the different sessions.