Intervencions Assistides amb Animals dirigides a infants amb Trastorn de l'Espectre Autista en l'àmbit escolar

Show simple item record

dc.contributor López Penadés, Raül
dc.contributor.author Rupérez Rado, Aina
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-02-06T08:11:56Z
dc.date.available 2018-02-06T08:11:56Z
dc.date.issued 2018-02-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/4765
dc.description.abstract [cat]Aquest projecte pretén analitzar un camp molt recent i en expansió com és el de la Intervenció Assistida amb Animals (IAA). Més concretament, intervencions dirigides a infants amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) dins les aules de segon cicle d’Educació Infantil. A través de la recerca teòrica de diversos autors pioners en aquest àmbit i de l’anàlisi d’experiències reals, se pretén identificar els beneficis que poden aportar els animals en aquests tipus d’infants i les possibilitats de dur a terme intervencions dins les escoles. D’aquí sorgeix una proposta de disseny d’un projecte d’Educació Assistida amb Cans: Em dónes la pota?, dirigit a escoles que tenen dins les seves aules d’Educació Infantil infants amb TEA. Com a conclusió final, es fa una valoració sobre els resultats que s’obtenen de tota la informació recopilada i s’observa que els animals són una eina excel·lent per ajudar al desenvolupament físic, mental i emocional de les persones amb necessitats especials. Els infants amb Trastorn de l’Espectre Autista, amb les IAA aconsegueixen millorar la seva qualitat de vida; aprenen habilitats socials, redueixen les conductes repetitives, milloren la comunicació verbal i no verbal, disminueixen els estats d’estrès i reforcen la seva integració social.
dc.description.abstract [eng]This Project is focused on a recent and growing field: Animal-Assisted Intervention (AAI). Specifically, actions for children that suffer Autism Spectrum Disorder (ASD) in the preschool Education period. Through the theoretical research about various and pioneering authors of this field and the testing of real experiences, it shows the benefits that animals could bring to the children and the possibilities of carrying out interventions in the schools with them. Therefore, a project’s design about Dog Assisted Education is introduced. The Project is called: Give me the paw! It is directed to schools where there are children that suffer ASD. Finally, is needed to analyze the results of all the researched information and it demonstrates that animals are an excellent tool to help to the physical, intellectual and emotional development of people with special needs. The children that suffer ASD will improve their quality of life. They will learn social abilities, reduce their duplicated behaviors, improve their verbal and nonverbal communication, reduce their stress moments and strengthen their social integration; thanks to the AAI.
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.title Intervencions Assistides amb Animals dirigides a infants amb Trastorn de l'Espectre Autista en l'àmbit escolar ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.keywords Intervanció Assistida amb Animals ca
dc.subject.keywords Trastorn de l'Espectre Autista ca
dc.subject.keywords Educació Assistida amb Animals ca
dc.subject.keywords Escola ca
dc.subject.keywords Educació Infantil ca
dc.subject.keywords Beneficis ca
dc.subject.keywords Qualitat de vida ca


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics