[cat]El tema central d’aquest treball és el llenguatge expressiu dels infants amb Síndrome de
Down. Concretament tracta d’un estudi i d’una intervenció d’un cas real a través del qual es
posa de manifest el dèficit expressiu i la necessària intervenció professional per beneficiar el
desenvolupament d’aquest. L’objectiu principal és aprofundir en el coneixement dels dèficits
lingüístics relacionats amb la Síndrome de Down a l’etapa d’infantil. El treball es divideix en
dues parts. En primer lloc, la part teòrica basada en una recerca bibliogràfica de les
aportacions d’autors sobre el desenvolupament integral i lingüístic d’aquests infants. A partir
d’aquí, parlem de part pràctica al dur a terme un estudi, anàlisi i intervenció d’un cas real per
fomentar el llenguatge expressiu de l’infant amb Síndrome de Down. En darrer lloc, es
presenten les conclusions reflexionades a partir dels resultats obtinguts al llarg del procés per
demostrar com amb una adequada i necessària intervenció de l’adult, l’infant amb Síndrome
de Down és capaç de millorar en múltiples aspectes, entre d’ells en l’àmbit lingüístic.
[eng]The main topic of this assignment is the expressive language used by kids with Down
syndrome. Specifically, it consists of a study and an intervention of a real case through which
the expressive deficit and the necessary intervention is manifested to benefit the development
of expressive language. The main objective is to delve into the knowledge of linguistic
deficits related to the Down syndrome in the infancy stage. This work is divided in two parts.
First of all, the theoretical part is based on a bibliographic research about the contribution of
some authors in the integral and linguistic development of these infants. From this point
onwards, there is the practical part when carrying out a study, analysis and intervention of a
real case to encourage the expressive language of the child with Down syndrome. Finally,
there are the conclusions got from the results obtained through the process to prove that with
an appropriate and necessary adult intervention, the infant with the aforementioned syndrome
is capable of improving in numerous aspects, the language field among others