[cat] La finalitat d’aquest treball és aprofundir en la relació família-escola, conèixer les habilitats
comunicatives que ha de tenir en compte un mestre o una mestra per tal que aquesta funcioni i
revisar les diferents formes i possibilitats de comunicació i col·laboració entre els dos
contextos.
El treball consta d’una part teòrica on s’explica entre altres: la importància de la implicació de
la família en el context educatiu, els beneficis d’aquesta implicació, les estratègies que cal dur
a terme com a docent i les diferents formes de comunicació i participació. L’altra part és un
breu anàlisi extret d’entrevistes sobre el tema en qüestió realitzades a tutores d’infantil de
l’etapa 3-6.
[eng] The main purpose of this paper is to examine the relationship between family and school,
learn communication skills that take into account a teacher and review the various forms and
possibilities of communication and colaboration between the two contexts.
The work consists of a theoretical part explains among others: the importance of family
involvement in the educational context, the benefits of this involvement, strategies to be
carried out as a teacher and different ways communication and participation. The other part is
a brief analysis based on interviews to tutors from stage 3-6.