[cat] Aquest treball de fi de grau està centrat en l’àmbit educatiu, concretament en el segon cicle d’ Educació Infantil, i té com a objectiu donar a conèixer les característiques, el diagnòstic i avaluació i les intervencions del trastorn de l’espectre autista. A més, principalment, pretén ressaltar la importància que té la integració i inclusió dels alumnes amb un trastorn del desenvolupament, concretament de l’espectre autista, per mitjà de tècniques d’ensenyança – aprenentatge utilitzades a les aules amb el propòsit de reforçar les capacitats i oferir una sèrie de recursos i ajudes als infants amb autisme.
Des d’un punt de vista pràctic es presenta una taula d’observació de tres infants de tres, quatre i cinc anys amb autisme a les aules ordinàries del segon cicle d’Educació Infantil amb el propòsit de treure conclusions analitzant si les tècniques d’ensenyança – aprenentatge es realitzen de forma adequada als centres ordinaris.
[eng] This final year dissertation is focused in the educational setting, specifically in the second grade of Early Education, with the objective of making known all the characteristics, diagnosis and assessment and autism spectrum disorder procedure. Besides, mainly, it pretends to stand out the importance of integration and inclusion of growth disorder students, specifically autism spectrum students, by formal education techniques – learning skills used at teaching areas, as it purpose of reinforce their abilities and provide a range of resources and assistance to autistic children.
From a practical point of view it shows an observation table of three children of three, four and five years old with autism in regular areas at second grade of Early Education with the objective of drawing conclusions by analising if formal education techniques are well acomplished at the regular areas/classrooms.