[cat] La diversitat cultural és una realitat de la nostra societat, i en conseqüència, de les aules escolars. El tema que es tracta en aquest treball és la interculturalitat, per tant, l’educació intercultural a les aules, la qualés summament important treballar, ja que aquesta propugna la convivència i la igualtat entre les diferents cultures.
Per poder aconseguir una educació intercultural adequada cal que els infants primer coneguin i aprenguin les cultures i formes de vida diferents, per això en aquest treball s’empren els contes com a recurs didàctic principal per assolir aquests coneixements i encaminar-se cap a una educació de qualitat que ensenyi als infants per a la vida quotidiana.
Els resultats de la pràctica duta a terme amb un grup-classe de l’escola CEIP Verge de Lluc, han estat molt interessants i fructífers. En la intervenció amb els infants, els contes han donat molt bons resultats, mentre que el joc no, ja que els ha resultat complicat identificar les diferències exposades entre ells.
[eng] Nowadays, cultural diversity is a reality of our society and, as a consequence of school classroom.
The theme in this work is interculturality and therefore, intercultural education in classrooms, which is extremely important to work, since it fosters coexistence and equality between different cultures.
In order to achieve an adequate intercultural education, first it’s necessary for children to learn different cultures and lifestyles, so in this work, stories are used as a primary didactic resource to achieve this knowledge and to move toward an education quality, to teach children about everyday life.
The results of the practice carried out with a group-class of the school Ceip Verge de Lluc, have been very interesting and fruitful. In the intervention with the children, the stories have given very good results, whereas the game does not, since it has been difficult to identify the differences between them.