[cat] La pedagogia educativa Montessori es centra en l’infant de manera individual, així com
en les seves necessitats i interessos, respectant en tot moment el ritme natural d’aquest.
En el següent treball es parla sobre aquesta metodologia, concretament, d’una aula del
CEIP Gabriel Vallseca. Fa tres anys es va detectar la necessitat de crear un espai amb
aquestes característiques, per a treballar l’àrea matemàtica i sensorial. Per a dur a terme
aquest projecte, s’ha contextualitzat el centre, i es dona a conèixer el mètode
Montessori, a partir d’una revisió i recerca bibliogràfica d’aquesta. Seguidament,
s’exposen unes propostes de millora relacionades amb el material i l’ambient, per tal de
millorar i contribuir en la pràctica educativa, després d’observar, analitzar i reflexionar
sobre l’espai.
[eng] Montessori educational pedagogy focuses on the child individually, as well as on their
needs and interests, respecting at all times the natural rhythm of the same. In the
following work we talk about this methodology, specifically, of a classroom of the
CEIP Gabriel Vallseca. Three years ago, it was detected the need to create a space with
these characteristics, to work in the mathematical and sensory area. To carry out this
project, the center has been contextualized, and the Montessori method is known, using
bibliographic research. Next, there are some proposals for improvement related to the
material and the environment, to improve and contribute to the educational practice,
after observing, analysing and reflecting on space.